Dordrecht is een stad met een rijke historie, maar ook een stad met ambities. Eén van deze ambities is het ontwikkelen van een Huis van Stad en Regio (HvSR). Het huidige Stadskantoor voldoet niet meer aan de huidige eisen en zeker niet aan de eisen van de toekomst. Het Huis van Stad en Regio gaat niet alleen plaats bieden aan de gemeente, maar ook aan de Drechtsteden, de bibliotheek en de VVV/Dordrecht Marketing.
Naast dat het HvSR ruimte biedt aan werkplekken voor de vier organisaties moet het HvSR ook publieke functies huisvesten. Bureau RMC gaat de komende periode samen met de vier diensten invulling geven aan het dienstverleningsconcept. Daarbij willen we geen ‘winkelcentrum’ creëren, maar juist een ‘warenhuis’, een locatie waar écht wordt samengewerkt en niet alleen een gezamenlijke voordeur.
We kijken vanuit een retailperspectief naar de dienstverlening. De klant staat centraal en we gaan op zoek naar de ideale klantreis. Een grote uitdaging gezien het aantal bezoekers van de organisaties en de verschillende soorten klanten: (hulpbehoevende) inwoners, ondernemers en bezoekers. Met het dienstverleningsconcept beantwoorden we vragen hoe deze klanten in het nieuwe HvSR geholpen willen worden: op afspraak of op inloop? Persoonlijke ontvangst of een nummerzuil? in spreekkamers en aan balies of bij informele overlegplekken en de koffiebar? Gezien het snelle tempo van veranderingen een uitdaging om komend jaar zo concreet mogelijk te formuleren hoe het HvSR er in 2023 uit komt te zien.
Wilt u meer weten over het Huis van Stad en Regio? https://arch-lokaal.nl/prijsvraag-huis-van-stad-en-regio-dordrecht/
Wilt u weten wat wij voor uw dienstverleningslocatie kunnen betekenen? https://www.rmc.nl/wat-we-doen/dienstverlening/
Een aantal jaar geleden hebben we in Amsterdam ook een nieuw dienstverleningsconcept ontwikkeld: https://www.rmc.nl/succesverhaal-stadsloket-toekomst-amsterdam/
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws? Schrijf u dan hier in voor onze nieuwsbrief!