Afgelopen 5 juni verzorgde Bureau RMC een presentatie op de vastgoedbeurs Provada. Deze presentatie werd verzorgd door Huib Lubbers. In zijn presentatie werden de trends in winkelstraatbezoekers van het afgelopen jaar getoond. De trend van het aantal passanten gaat met 17,4% sinds de start van de telling in 2010 gestaagd omlaag. De belangrijkste oorzaken zijn het feit dat consumenten steeds meer gericht aankopen doen en het feit dat de online omzet groeit. Shoppers lopen direct naar de winkel voor een aankoop omdat men zich online heeft voorbereid en het dwalen door de stad voor een mogelijke aankoop is minder geworden. Dus minder lopers, maar meer kopers!
Daarnaast werd er ingezoomd op de koopavond en zondagsdrukte. De zondag wordt de laatste jaren flink belangrijker als koopdag in de week, terwijl het belang van de zaterdag afneemt.
Als afsluiting van de sessie waren er twee vraaggespreken met gebruikers van de CityTraffic-data. Bote Galema (Sales & Marketing Director bij Perry en Aktiesporten) Ad Dekkers (Directeur Bureau Binnenstad Den Haag). Zij gaven insights hoe ze de data van Bureau RMC in hun dagelijkse werkzaamheden gebruikten. Met name de focus aan hoe de data bijdroeg aan het succes van hun organisatie. Als afsluiting was er ruimte voor vragen uit het publiek, die overigens veel foto’s maakten van de getoonde sheets en die actief deelnamen in het vragenkwartiertje.
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws? Schrijf u dan hier in voor onze nieuwsbrief!