De koningin heeft een succesformule in handen
Een heel jaar zijn wij als formulespecialisten bezig om met onze klanten na te denken over hun onderscheidend vermogen en samen sparren wij over hoe zij het beste kunnen aansluiten bij de behoefte van de consument.
Boven het maaiveld uitsteken is niet meer vanzelfsprekend en ludieke acties bedenken om de aandacht te trekken zijn bij voorbaat zeker niet altijd winstgevend! Soms wordt je getriggerd door een leuke kwinkslag zoals de samenwerking tussen Coca Cola en ontwerper Karl Lagerfeld. [filmpje graag embedded plaatsen: http://www.youtube.com/watch?v=hmQ_DT2ZmhY]
Fashion en food vinden elkaar en zijn samen op zoek naar synergie om zich te onderscheiden. Niets kan ons meer verbazen en wij buigen ons continue over de succesvolle elementen binnen een formule, merk of een product.
Afgelopen weekend echter werd ik mij weer bewust van de geweldige formule die onze koningin in handen heeft. Koninginnedag is een jaarlijks event en elk jaar wordt dezelfde formule gehanteerd met de kernwaarden: traditie, trots, samenhorigheid, feestelijk en Koninklijke gezindheid.
Ongeacht cultuur, leeftijd, rangen en standen draagt iedereen dezelfde huiskleuren oranje en rood, wit of blauw. Iedereen is die dag bereid te investeren en het spaarzame geld wordt die dag goed gespendeerd. [filmpje graag embedded plaatsen: http://www.youtube.com/watch?v=2d5hMQzVUlM]
Een kracht van deze formule is het feit dat, ondanks tegenslagen, de koningin vast blijft houden aan een oorspronkelijke traditie en ook dit jaar werd weer een mooi dorp bezocht. Ook ik zat even voor de televisie en werd overmand door een trots gevoel…
In mijn ogen is de koningin een formulespecialist pur sang!
Jacky Michels – SOS Retail