Vanaf 1 februari 2016 is Arnoud van Raak toegetreden als nieuwe partner van het Retail Management Center (RMC). Samen met Huib Lubbers en andere retailconsultants gaat hij werken aan uiteenlopende projecten in retail en vastgoed.
Met deze samenwerking ontstaat een verbreding binnen de dienstverlening van RMC in het retailvastgoed. De kennis en kunde van ARRA Management, het vastgoedbedrijf van Arnoud van Raak, zijn daarbij een toegevoegde waarde.
Veranderende vastgoedmarkt
Er zijn grote uitdagingen voor retailers, ketens en eigenaren van winkelvastgoed. De markt verandert veel sneller dan de meesten inschatten met dito gevolgen voor de winkelcentra en winkelstraten. Ontwikkelingen in retail laten de laatste jaren alarmerende signalen zien. Alleen door structurele veranderingen houden we aantrekkelijke winkelgebieden. Er staan nu al ruim 15.000 winkels in Nederland leeg en dat zal de komende jaren fors toenemen. Het maken van de juiste keuzes is essentieel en daar wil RMC een actieve rol in blijven spelen.
De kenmerkende RMC aanpak bestaat uit:
- Verzamelen van de juiste actuele shopper data
- Opstellen van een passend retailconcept voor formules en winkelgebieden
- Intensieve begeleiding en management om dit waar te maken
Retail Management Center
Retail Management Center (RMC) is het grootste retailadviesbureau van Nederland. Al meer dan 25 jaar werken zij aan onderscheidende retailconcepten, distributieoplossingen en dienstverleningsconcepten voor retailers, dienstverleners en fabrikanten. Bovendien beschikt RMC over een innovatief sensornetwerk in 93 binnensteden in Nederland en België, waardoor dagelijks de drukte in de winkelstraten bekend is.