Wekelijks informeren wij retail en dienstverlenend Nederland over de drukte in de Nederlandse winkelstraten. Het volgen van deze actuele trends maakt het mogelijk om de effecten van campagnes, evenementen en andere acties te meten om het binnenstadsbezoek te stimuleren.
Bureau RMC geeft de Nationale Passanten Index uit, die gebaseerd is op 24/7 passantentellingen in de hoofdwinkelstraten van Nederland. De eerste 5 weken van 2017 lieten een drukker beeld zien met een stijging van 1,3% ten opzichte van de drukte in 2016. Na deze mooie start liet februari een ander beeld zien en zagen we de drukteaantallen dalen. De eerste 9 weken opgeteld laten nu een kleine daling zien van 0,7%.
Een goede jaar-op-jaar vergelijking is eind maart pas te maken vanwege het verschil in vakantieweken ten opzichte van vorig jaar. We boksen overigens op tegen een sterke maand maart in 2016, dus we zijn benieuwd naar wat de shopper gaat doen.
Wilt u gebruik maken van een gratis try out klik dan hier.