Amsterdam, 27 juni 2023
Onderzoeksbureau Motivaction neemt Bureau RMC, Retail Management Center, over. Bureau RMC is één van de meest gerenommeerde adviesbureaus op het gebied van retail en dienstverlening en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een expert op het gebied van consumentenmobiliteit. Hét bureau dat bezoekersstromen in kaart brengt met de tooling Citytraffic. Daarnaast is het de enige partij in Nederland die op basis van AI en machine learning realtime inzicht biedt in de mobiliteit van consumenten. Hiermee is de kennis van RMC zowel relevant voor retailorganisaties als ook voor gemeenten, vastgoed en evenementenorganisaties.
“De overname van Bureau RMC is een belangrijke mijlpaal voor Motivaction”, zeggen Pieter Paul Verheggen, CEO Motivaction, en Karel Slootman, commercieel directeur Motivaction. “We zijn verheugd om het ervaren team van RMC te verwelkomen en hun waardevolle kennis, shopper database en ervaring toe te voegen aan het aanbod van Motivaction. Samen zullen we onze klanten nog beter adviseren en ondersteunen om hun relatie met bezoekers te versterken en potentiële bezoekers aan zich te binden. Met deze samenwerking vergroten wij onze kennis over de bezoekers in de winkelstraten en kunnen we onze opdrachtgevers nog beter adviseren over hun communicatie-aanpak”.
Huib Lubbers, algemeen directeur van RMC, voegt hieraan toe: “Voor de klanten van RMC betekent dit dat ze nog meer kennis onder het gezamenlijke dak van Motivaction en RMC kunnen vinden. Vooral de combinatie van inzichten op het gebied van Shopperprofielen en de bezoekersstromen is van grote waarde voor organisaties in de genoemde sectoren. Voorspellen wordt belangrijker dan terugkijken. Daarnaast kunnen we met de kennis van RMC op het gebied van AI en machine learning een extra impuls geven aan het data analytics team van Motivaction.”
RMC verhuist 1 juli naar de Marnixkade waar ook Motivaction gehuisvest is en Huib Lubbers blijft als directeur verbonden aan RMC.
Over Motivaction:
Motivaction is sinds 1984 een van de grootste onafhankelijke marktonderzoeksbureaus en zowel actief in Nederland als daarbuiten. Met een team van ruim 100 experts op het gebied van consumenten- en b2b-onderzoek, ondersteunt zij organisaties met marktinzichten en strategisch communicatie-advies. Zo draagt het bureau bij aan succesvolle beslissingen van organisaties. Motivaction maakt onderdeel uit van MIH waar naast Motivaction ook internationaal onderzoekbureau Glocalities deel van uit maakt.
Over Bureau RMC:
Bureau RMC is een retailadviesbureau, gespecialiseerd in bezoekersstromen in winkelgebieden. Al meer dan 30 jaar werken zij aan toekomstbestendige winkels en winkelgebieden. Met hun verleden in retail en hun heden in big data verbeteren zij de strategie van iedere winkel en elk winkelgebied. Het team bestaat uit experts in computer science, data science en artificial intelligence. In combinatie met retailkennis in de food en non-food sector en met de focus op het ontwikkelen en optimaliseren van bezoekersstromen heeft RMC een bewezen staat van dienst bij het ondersteunen van tientallen retailers en gemeenten bij het behalen van hun doelen.
Voor meer informatie:
Motivaction: Pieter Paul Verheggen 06 53 84 35 34 en Karel Slootman 06 50 68 22 58
Bureau RMC: Huib Lubbers 06 21 88 52 93