Tien jaar geleden heeft Huib Lubbers een telmethode bedacht waarmee automatisch en continu bezoekers in binnensteden en winkelgebieden geteld konden worden. Deze nieuwe methode, CityTraffic genaamd, bleek een gat in de markt. Het aantal klanten en het netwerk van tellocaties is sindsdien flink gegroeid en de locaties zijn uitgebreid met stranden, boulevards, parkeerplaatsen, duinen, bossen, evenementenlocaties, musea, woonboulevards en stadsboerderijen. Maar ook aan winkels worden veel nieuwe smart data-oplossingen geleverd zoals nieuwe bezoekers, verblijfstijd en bezoekfrequentie. Onze partner PFM Intelligence verzorgt de techniek en de consultants van Bureau RMC valideren en adviseren over de data. Het doel is om klanten te helpen beter en sneller beslissingen te nemen.
Na tien jaar vonden we het tijd voor een nieuwe, frissere uitstraling voor CityTraffic. We hebben een nieuw logo laten ontwerpen en een nieuwe website laten bouwen. De nieuwe site drukt, in onze ogen, beter uit waar de CityTraffic-methode voor staat, hoe we de privacy beschermen en bij wie je terecht kunt met vragen over de meetmethode. Op de website staat ook meer informatie over wat we tellen, hoe we rapporteren en waar we tellen.
Privacy is vanaf dag één een belangrijk onderwerp geweest en op onze nieuwe website is daar nu ook veel aandacht voor. We leggen u uit dat we niet aan wifi-tracking doen, maar dat we passanten tellen met behulp van wifi. We volgen niet en anonimiseren volgens de voorschriften van de AVG.
Neem gerust hier eens een kijkje en vertel ons wat u vindt. We zijn er trots op en gaan graag samen met u de toekomst in met smart retailing.
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws? Schrijf u dan hier in voor onze nieuwsbrief!