CASE
Capture rate Perry en Aktiesport
Opdracht
Na de overname door JD Sports is het aantal Perry en Aktiesport winkels flink afgeslankt. Sports Unlimited Retail (SUR), waar Perry en Aktiesport deel van uit maken, wil de overgebleven winkels van beide ketens meer winstgevend en relevanter maken voor de consument. Om de prestaties van de winkels beter te monitoren, maken ze onder andere gebruik van het capture rate-rapport van Bureau RMC.
Aanpak
- RMC levert wekelijkse de Nationale Shopping Index.
- RMC verzorgt wekelijks de capture rate-rapportage voor Perry en Aktiesport.
- Daarin worden de bezoekersaantallen van de Perry en Aktiesport vestigingen gecombineerd met de CityTraffic-passantentellingen in dezelfde steden.
- Daarmee krijgt SUR inzicht in de prestaties per filiaal, de belangrijkste stijgers en dalers per week en de gemiddelden voor de twee ketens.
- RMC meet in drie Perry-flagship stores het aantal bezoekers per verdieping en de leeftijd en het geslacht van de inkomende bezoekers.
Resultaat
De capture rate-rapportage vormt de basis voor de marketingagenda van Perry en Aktiesport. Aan de hand van de wekelijkse cijfers kan, indien noodzakelijk, worden bijgestuurd. Met de rapportage worden tevens de prestaties van de winkels gemonitord. De resultaten gaan eveneens naar de area- en store managers zodat zij er gelijk op kunnen inspelen. Daarnaast vormen de cijfers de basis voor de jaartargets van de winkels die per kwartaal bijgesteld worden.