Vanochtend meldden alle media dat Blokker in de verkoop gaat. Directeur Huib Lubbers van Bureau RMC geeft een eerste reactie:
Toch wel verrassend dat Blokker haar aangekondigde strategie wederom aanpast. Aanvankelijk leek de strategie om te focussen op één formule niet onverstandig. In het korte verleden hebben we meer samenwerkingen zien eindigen, zoals bijvoorbeeld Macintosh en Vendex/KBB. Dat die strategie nu beter kan worden voortgezet door eigenaren buiten Blokker is wel verrassend. Kennis van buiten geeft ongetwijfeld andere inzichten, misschien wel dat Big Bazaar de kernformule zou moeten worden, maar alles duidt erop dat de familie geen vertrouwen meer heeft in de resultaten van de afgelopen formule-aanpassingen. Interessant om te zien hoe het met Blokker gaat: krijgt de winkelketen een eigenaar à la de HEMA, die de zaak geen goed zal doen, of gaat het net als bij de Action, waar een nieuwe eigenaar voor een positieve ontwikkeling heeft gezorgd?