Waar we meten

Krijg dagelijks realtime inzicht in de drukte van winkelgebieden

Er wordt geteld bij
113
Steden in Europa
614
Winkelstraten
112
Evenementen
33
Stranden

Er wordt door heel Nederland geteld

RMC heeft telsensoren door heel Nederland hangen die realtime de drukte meten in winkelgebieden. Dit doen wij met volledig GDPR-proof telsensoren die anonieme wifi-signalen tellen. Onze sensoren hangen al jaren verspreid door het land, wat betekent dat wij bezoekersaantallen en trends kunnen vergelijken met eerdere jaren of met andere winkelgebieden van vergelijkbare omvang. Dankzij onze benchmarks krijgen steden en ondernemers een helder overzicht van bezoekersaantallen en hun ontwikkeling over de tijd.

Handige rapportage, overzichtelijk en in elk gewenst formaat

Het tellen van passanten is geen doel op zich. Het is een middel om tot een antwoord op een bredere vraag te komen. Daarom helpen onze data-analisten en adviseurs u graag bij eventuele maatwerkvragen. Daarnaast leveren de standaardrapportages druktetrends voor zowel heel Nederland als losse steden.

Nationale Shopping Index

Vanaf 199,- per maand

De Nationale Shopping Index. Een wekelijkse winkeldrukte-index van geheel Nederland. Er wordt een index gemaakt van:

Er wordt een index gemaakt van: Nationale winkelstraten, A1 winkelstraten, woonboulevards, winkelcentra, grote steden, middelgrote steden en kleine steden.

Weekly Shopping Index

Vanaf 125,- per maand

Wekelijkse rapportage met inzichten over de drukte in jouw winkelgebied, de verdeling van drukte over de dagen, en een vergelijking met soortgelijke steden.

Monthly Shopping Index

Vanaf 199,- per maand

Uitgebreide rapportage over de drukte in jouw winkelgebied

  • Passantenaantallen
  • Verdeling van de drukte over de week
  • Benchmarking

Wat zeggen anderen?

Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.

Alexander de Rover

Marketing- communicatiemedewerker, Haarlem Marketing

De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.

Jorge van Vliet

Commercieelmanager Haagse Markten, Gemeente Den Haag

De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.

Jan Siep van den Bos

Binnenstadsmanager Sneek, Vereniging Ondernemend Sneek

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

    Wat zeggen anderen?

    Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.

    Alexander de Rover

    Marketing- communicatiemedewerker, Haarlem Marketing

    De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.

    Jorge van Vliet

    Commercieelmanager Haagse Markten, Gemeente Den Haag

    De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.

    Jan Siep van den Bos

    Binnenstadsmanager Sneek, Vereniging Ondernemend Sneek

    RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

    Jan Zwang

    Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

      info@rmc.nl

      Toonaangevend in retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
      Social
      Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
      Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
      Contact

      RMC
      Marnixkade 109F
      1015 ZL Amsterdam

      +31 (0)20 6535588
      info@rmc.nl


      Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency