Bureau RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Elke maandag verstuurt RMC de Nationale Shopping Index. Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland. Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald!
Elke maandag vóór 09:00 verstuurt RMC de Nationale Shopping Index (NSI). Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland.
Wat kun je verwachten in de NSI?
Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald. Met onze gedetailleerde rapportages krijg je heldere inzichten in het aantal bezoekers.
Beschikbare Rapportages:
Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.
Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.
Maandelijks wordt een rapport geleverd met daarin:
Op basis van het Mentality-model van Motivaction bieden wij een uitgebreide rapportage die inzicht geeft in de belangrijkste doelgroepen die naar jouw winkelgebied komen.
Met de top 10 verzorgingsgebieden identificeert RMC welke bezoekersprofielen het meest voorkomen in het winkelgebied op basis van het Mentality-model ™ Model van Motivaction.
Deze rapportage biedt gedetailleerde inzichten in de belangrijkste bezoekersgroepen die het vaakst naar het winkelgebied komen:
Hoe zorg je ervoor dat jouw winkelcentrum zich onderscheidt van andere winkelcentra? In een tijd waarin de consument bepaalt welk winkelgebied hij bezoekt, is het cruciaal om een sterke identiteit te formuleren en uit te stralen. Het begint met een duidelijk beeld van het verzorgingsgebied en de doelgroep. Vervolgens stellen we samen met de stakeholders uit het winkelcentrum de identiteit vast tijdens een interactief ‘werkatelier’. Deze identiteit vormt de basis voor het aanbod en de branchering, maar ook voor de inrichting van het winkelcentrum, het marketingplan, de georganiseerde evenementen en de geboden services.
Ieder winkelgebied wil wel een H&M, AH XL of MediaMarkt, maar is dit ook realistisch voor jouw winkelgebied? De ideale branchering is er één die aansluit bij de doelgroep en het profiel van het winkelgebied, en de grootte van het verzorgingsgebied. Echter, de ideale branchering kent ook diversiteit en onderscheidt zich van de concurrentie.Het brancheringsadvies bevat concrete adviezen over aan te trekken branches en winkels. Hiermee kun je een acquisiteur, eigenaren en makelaars gericht briefen welke retailers passen in het winkelgebied. Daarnaast is het een visiedocument waarmee alle stakeholders inzicht krijgen in de strategie van het winkelgebied.
Met onze RMC-toets vergelijken we winkelgebieden op een kwantitatieve en toekomstbestendige wijze. Alles wordt gekwantificeerd en is objectief vast te stellen. Welke gebieden zijn sterk en welke niet en hoe kan het aanbod in de regio beter op elkaar worden afgestemd. Met onze stoplichtmethode geven we inzicht in de sterke en zwakke kanten van de verschillende winkelgebieden. En als winkelgebied weet u waar u aan moet werken om nog sterker te worden. Het is de basis voor een goed beleid en een realistische uitvoering.
Waar komen jouw bezoekers vandaan? Ontdek het met RMC’s GPS-data-analyse. Maandelijks ontvang je een rapport vol waardevolle inzichten, waaronder de top 10 verzorgingsgebieden van jouw bezoekers. Je leert niet alleen waar ze vandaan komen, maar ook hoe ze zich door jouw gebied bewegen, hoe vaak ze terugkomen en hoe lang ze gemiddeld blijven. Met deze kennis krijg je grip op het gedrag van je bezoekers.
Wie is de bezoeker in jouw winkelgebied? Ontdek welke bezoekersprofielen het meest naar jouw winkelgebied komen. Onze rapportage, gebaseerd op het Mentality™-model van Motivaction, geeft inzicht in de drijfveren en voorkeuren van de belangrijkste bezoekersgroepen. Leer wat hen motiveert, waar en hoe ze kopen, en hoe je hen het best kunt bereiken met effectieve communicatie. Zo maak je gerichte keuzes voor jouw winkelgebied die écht aanslaan bij je doelgroep.
Wij verhogen het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Elke retailer – van winkel tot -keten – wil verzekerd zijn van een toplocatie met een hoge capture rate. Wij helpen je bij de juiste vestigingsplaatskeuze én creëren unieke retailformules.
Wat maakt een stad uniek? Wie wonen en winkelen er? Wat zijn de retailprestaties? Wij hebben het antwoord en formuleren een detailhandelsbeleid waar gemeentes op kunnen bouwen.
Voorkom een verkeerde investering of leegstand. Op basis van onze (consumenten)data zetten we samen met jou een strategische aanpak op voor unieke winkels en winkelgebieden die gegarandeerd renderen.
Krijg als ondernemersvereniging scherp inzicht in de drukte in jullie centrum. Met RMC brengen we bezoekersaantallen, verzorgingsgebieden en doelgroepen helder in kaart. Zo maak je strategische keuzes die écht impact maken.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Bureau RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency