Vastgoed

Voorkom een verkeerde investering
of leegstand


Antwoorden op vragen als:
Hoeveel bezoekers lopen
er door jouw straat?

Elke maandag verstuurt RMC de Nationale Shopping Index. Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland. Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald!

Hoeveel bezoekers lopen er in Nederland?

Elke maandag vóór 09:00 verstuurt RMC de Nationale Shopping Index (NSI). Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland. 

Wat kun je verwachten in de NSI? 

  • Benchmark met andere steden: hoe verhouden de grote, middelgrote en kleine steden zich ten opzichte van elkaar? 
  • Weeroverzicht: een gedetailleerd overzicht van het weer en vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. 
  • Inzicht in drukte per weekdag: ontdek hoe de drukte verdeeld is over de dagen van de week.  
Hoeveel bezoekers lopen er in jouw straat?

Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald. Met onze gedetailleerde rapportages krijg je heldere inzichten in het aantal bezoekers.  

Beschikbare Rapportages: 

  • Passantenaantallen: ontvang wekelijks het aantal passanten voor jouw winkel in Excel- of CSV-formaat. 
  • Week Index: wekelijkse rapportage met inzichten over de drukte in jouw winkelgebied, de verdeling van drukte over de dagen, en een vergelijking met soortgelijke steden. 
  • Maandrapportage: analyseer de drukte van de afgelopen maand. Ontdek de drukste dagen, de drukste locaties, de verdeling van de drukte over de week en vergelijk de resultaten met soortgelijke steden.  
Waar komen jouw
bezoekers vandaan?

Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.

Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.  

Maandelijks wordt een rapport geleverd met daarin:  

  • Top 10 verzorgingsgebieden: leer waar de bezoekers vandaan komen 
  • Loopstromen van bezoekers: begrijp hoe bezoekers door het gebied bewegen 
  • Bezoekfrequentie: ontdek hoe vaak bezoekers het gebied per maand bezoeken 
  • Gemiddelde verblijfstijd: krijg inzicht in hoelang bezoekers gemiddeld in jouw gebied blijven 
Wie zijn jouw bezoekers?

Op basis van het Mentality-model van Motivaction bieden wij een uitgebreide rapportage die inzicht geeft in de belangrijkste doelgroepen die naar jouw winkelgebied komen.

Met de top 10 verzorgingsgebieden identificeert RMC welke bezoekersprofielen het meest voorkomen in het winkelgebied op basis van het Mentality-model ™ Model van Motivaction.  

Deze rapportage biedt gedetailleerde inzichten in de belangrijkste bezoekersgroepen die het vaakst naar het winkelgebied komen: 

  • Wat vinden de bezoekers belangrijk?  
  • Waar doen ze hun aankopen?  
  • Hoe gaan ze over tot aankoop?  
  • Hoe zijn ze te bereiken? Krijg inzicht in de meest effectieve communicatiemethoden voor de doelgroep. 
Het is algemeen bekend dat we in de toekomst minder winkelmeters nodig hebben. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw winkelvastgoed blijft renderen, u de juiste investering doet en leegstand in uw vastgoed voorkomt? Als vastgoedeigenaar bent u continu op zoek naar meer inzicht in uw winkellocatie om de juiste beslissingen te kunnen nemen. Bureau RMC gaat voor u op zoek naar de kracht van uw vastgoed en het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie.

Onze oplossingen voor Vastgoed

Branding Winkelcentrum

Hoe zorg je ervoor dat jouw winkelcentrum zich onderscheidt van andere winkelcentra? In een tijd waarin de consument bepaalt welk winkelgebied hij bezoekt, is het cruciaal om een sterke identiteit te formuleren en uit te stralen. Het begint met een duidelijk beeld van het verzorgingsgebied en de doelgroep. Vervolgens stellen we samen met de stakeholders uit het winkelcentrum de identiteit vast tijdens een interactief ‘werkatelier’. Deze identiteit vormt de basis voor het aanbod en de branchering, maar ook voor de inrichting van het winkelcentrum, het marketingplan, de georganiseerde evenementen en de geboden services.

Vertel me meer

Brancheringsadvies

Ieder winkelgebied wil wel een H&M, AH XL of MediaMarkt, maar is dit ook realistisch voor jouw winkelgebied? De ideale branchering is er één die aansluit bij de doelgroep en het profiel van het winkelgebied, en de grootte van het verzorgingsgebied. Echter, de ideale branchering kent ook diversiteit en onderscheidt zich van de concurrentie.Het brancheringsadvies bevat concrete adviezen over aan te trekken branches en winkels. Hiermee kun je een acquisiteur, eigenaren en makelaars gericht briefen welke retailers passen in het winkelgebied. Daarnaast is het een visiedocument waarmee alle stakeholders inzicht krijgen in de strategie van het winkelgebied.

Vertel me meer

Benchmark Winkelgebieden

Met onze RMC-toets vergelijken we winkelgebieden op een kwantitatieve en toekomstbestendige wijze. Alles wordt gekwantificeerd en is objectief vast te stellen. Welke gebieden zijn sterk en welke niet en hoe kan het aanbod in de regio beter op elkaar worden afgestemd. Met onze stoplichtmethode geven we inzicht in de sterke en zwakke kanten van de verschillende winkelgebieden. En als winkelgebied weet u waar u aan moet werken om nog sterker te worden. Het is de basis voor een goed beleid en een realistische uitvoering.

Vertel me meer

Realtime verzorgingsgebieden

Waar komen jouw bezoekers vandaan? Ontdek het met RMC’s GPS-data-analyse. Maandelijks ontvang je een rapport vol waardevolle inzichten, waaronder de top 10 verzorgingsgebieden van jouw bezoekers. Je leert niet alleen waar ze vandaan komen, maar ook hoe ze zich door jouw gebied bewegen, hoe vaak ze terugkomen en hoe lang ze gemiddeld blijven. Met deze kennis krijg je grip op het gedrag van je bezoekers.

Vertel me meer

Bezoekersprofielen

Wie is de bezoeker in jouw winkelgebied? Ontdek welke bezoekersprofielen het meest naar jouw winkelgebied komen. Onze rapportage, gebaseerd op het Mentality™-model van Motivaction, geeft inzicht in de drijfveren en voorkeuren van de belangrijkste bezoekersgroepen. Leer wat hen motiveert, waar en hoe ze kopen, en hoe je hen het best kunt bereiken met effectieve communicatie. Zo maak je gerichte keuzes voor jouw winkelgebied die écht aanslaan bij je doelgroep.

Vertel me meer

Hoe werkt het?

Wij verhogen het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen op maat

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Voor Retail

Elke retailer – van winkel tot -keten – wil verzekerd zijn van een toplocatie met een hoge capture rate. Wij helpen je bij de juiste vestigingsplaatskeuze én creëren unieke retailformules.

Voor Gemeentes

Wat maakt een stad uniek? Wie wonen en winkelen er? Wat zijn de retailprestaties? Wij hebben het antwoord en formuleren een detailhandelsbeleid waar gemeentes op kunnen bouwen.

Voor Vastgoed

Voorkom een verkeerde investering of leegstand. Op basis van onze (consumenten)data zetten we samen met jou een strategische aanpak op voor unieke winkels en winkelgebieden die gegarandeerd renderen.

Voor Ondernemersvereniging/ BIZ

Krijg als ondernemersvereniging scherp inzicht in de drukte in jullie centrum. Met RMC brengen we bezoekersaantallen, verzorgingsgebieden en doelgroepen helder in kaart. Zo maak je strategische keuzes die écht impact maken.

Maak een afspraak

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische zaken

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    info@rmc.nl

    Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
    STAY SMART IN RETAIL:
    Contact

    Bureau RMC
    Marnixkade 109F
    1015 ZL Amsterdam

    +31 (0)20 6535588
    info@rmc.nl


    Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency