Vastgoed
VOORKOM EEN VERKEERDE INVESTERING OF LEEGSTAND
Het is algemeen bekend dat we in de toekomst minder winkelmeters nodig hebben. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw winkelvastgoed blijft renderen, u de juiste investering doet en leegstand in uw vastgoed voorkomt? Als vastgoedeigenaar bent u continu op zoek naar meer inzicht in uw winkellocatie om de juiste beslissingen te kunnen nemen. Bureau RMC gaat voor u op zoek naar de kracht van uw vastgoed en het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie.
Wat wij realtime meten en weten
Hoeveel shoppers er in jouw straat lopen
Waar jouw shoppers vandaan komen
Wie jouw shoppers zijn
Smart retailing in 3 stappen
Bureau RMC gelooft in meten, weten en bewegen. RMC combineert de onderzoeken die u al heeft met een sterke visie op toekomstbestendig winkelen. De consument staat altijd centraal. Onze smart retailingmethode gaat uit van een objectieve, kwantitatieve basis waardoor de toekomst van uw vastgoed op een stevig fundament steunt. De tijden dat u als eigenaar achterover kon leunen en dat alleen de lengte van het bestaande huurcontract van belang was, zijn voorbij.
Meten
Consumenten bepalen waar zij kopen en wanneer zij dat doen. Dat zal in de toekomst niet minder worden. Daarom is het essentieel om informatie te verzamelen over het huidige status van het winkelcentrum: wat is het verzorgingsgebied en wie wonen daar? Welke winkelmotivaties hebben deze consumenten en hoe verhoudt deze vraag zich tot het aanbod?
Weten
Diezelfde consument kan verschillende motieven hebben om op verschillende momenten te winkelen: recreatief, boodschappen- en doelgericht winkelen. Deze drie activiteiten kenmerken zich door andere behoeften in indeling, aanbod en marketing. Weet u eigenlijk wel op welke consument uw winkelgebied zich richt? Wij ondersteunen u bij uw keuzes en werken dit uit tot een compleet concept voor uw winkelcentrum. Ons motto: durf te kiezen, anders word u niet gekozen.
Bewegen
Met onze analyses creëren we handvatten om morgen al te beginnen. Niet alleen praatjes en plaatjes, maar ook concrete voorstellen om mee aan de slag te gaan. Met interactieve werkateliers nemen we huurders mee in het proces om vooruitgang te realiseren. De stip op de horizon is het grote plan en met kleine stappen bouwen we aan sterke winkelgebieden. Maar de consument is veranderlijk als nooit tevoren, dus continue monitoring van zijn winkelgedrag is essentieel.
Onze oplossingen voor Vastgoed
Distributiestrategie
Bureau RMC heeft veel ervaring met en kennis van het inrichten van dienstverleningskanalen. Waar heeft u een loket voor nodig en wat gebeurt er online? Consumenten willen bijvoorbeeld niet van het loket naar de website gestuurd worden en gaan voor belangrijke zaken liever naar een balie dan naar een website. Bureau RMC doet een uitgebreide analyse van het bestaande consumentengedrag en kwantificeert de customer journey. De toekomstige klantreis is een combinatie van visie, formuledenken en vaak kostenbesparing. Meters, mensen en middelen besparen om de consument in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Het klinkt paradoxaal, maar de voorbeelden spreken voor zich. Het nieuwe dienstverlenen is de oplossing voor een hogere klanttevredenheid.
OF BEL +31 (0)20 6535588
Branding winkelcentrum
De identiteit wordt niet alleen doorvertaald in aanbod en branchering. Het is ook de basis voor de inrichting van het winkelcentrum, het marketingplan, de evenementen die georganiseerd worden en de services die geboden worden.
OF BEL +31 (0)20 6535588
Brancheringsadvies
Het brancheringsadvies bevat concrete adviezen over aan te trekken branches en winkels. Met het brancheringsadvies in de hand kunt u als eigenaar gericht retailers benaderen om zich te vestigen in uw winkelcentrum. Daarnaast is het een visiedocument waarmee alle stakeholders inzicht krijgen in de strategie van het winkelcentrum.
OF BEL +31 (0)20 6535588
Presentatie trends in retail
We geven voorbeelden van recente ontwikkelingen en trends in de diverse branches binnen de retail en zijn daarin zeer datagedreven. Afhankelijk van uw wensen voegen we een opdracht of retailquiz toe aan het programma. De presentatie wordt volledig aangepast aan uw wensen en het winkelcentrum. Naast de belangrijke retailfeiten als de ontwikkelingen in branchevervaging, online winkelen, bezoekersaantallen, winkeldagen, verblijftijden en openingstijden, worden ook nieuwe winkelconcepten en retail-inspiraties gepresenteerd.
OF BEL +31 (0)20 6535588
Marketingplan
We bepalen welke mediacommunicatie wenselijk is, maar ook hoe de bewegwijzering en navigatie in het winkelcentrum verbeterd kan worden door bijvoorbeeld banieren, gevelcommunicatie, uithang- en navigatieborden. Daarnaast stellen we vast of de evenementen/activiteiten die op dit moment georganiseerd worden passen bij de identiteit en doen we aanbevelingen voor verbetering of nieuwe evenementen.
OF BEL +31 (0)20 6535588
Benchmark winkelgebieden
OF BEL +31 (0)20 6535588
Verzorgingsgebiedonderzoek
OF BEL +31 (0)20 6535588