Bureau RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Elke maandag verstuurt RMC de Nationale Shopping Index. Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland. Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald!
Elke maandag vóór 09:00 verstuurt RMC de Nationale Shopping Index (NSI). Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland.
Wat kun je verwachten in de NSI?
Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald. Met onze gedetailleerde rapportages krijg je heldere inzichten in het aantal bezoekers.
Beschikbare Rapportages:
Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.
Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.
Maandelijks wordt een rapport geleverd met daarin:
Op basis van het Mentality-model van Motivaction bieden wij een uitgebreide rapportage die inzicht geeft in de belangrijkste doelgroepen die naar jouw winkelgebied komen.
Met de top 10 verzorgingsgebieden identificeert RMC welke bezoekersprofielen het meest voorkomen in het winkelgebied op basis van het Mentality-model ™ Model van Motivaction.
Deze rapportage biedt gedetailleerde inzichten in de belangrijkste bezoekersgroepen die het vaakst naar het winkelgebied komen:
Opdracht
In 2019 introduceerde KPN haar nieuwe merkbeleving: het netwerk van Nederland. In tijden van individualisering en polarisering, is er behoefte aan een positieve kijk op de verbindende kracht van technologie. Dit jaar heeft KPN haar eerste winkel in de nieuwe formule geopend. Met het veranderende retaillandschap in het achterhoofd, ontstond de vraag: wat is nu de essentie van KPN retail? Waarom kiest de consument voor het fysieke kanaal van KPN?
Aanpak
Bureau RMC heeft KPN in dit data-driven proces ondersteund. In fase 1 stond inspiratie en onderzoek centraal. Daarin is onder andere de huidige formule geëvalueerd, concurrentieonderzoek uitgevoerd en zijn de retailtrends onderzocht. Een belangrijke pijler in deze eerste fase was tevens een uitgebreid consumentenonderzoek. Het verschafte belangrijke inzichten over de rol van de fysieke KPN winkels voor klanten en nieuwe bezoekers. De winkel blijkt een belangrijke plek voor de consument te zijn, nu en in de toekomst.
Resultaat
Het resultaat: een compleet nieuw retailconcept waar online en offline samen komen en beter wordt ingespeeld op de veranderende wensen en gedrag van de consument. Inmiddels zijn vier KPN winkels ingericht volgens de nieuwe formule. In 2021 wordt gestart met het verder transformeren van de overige winkels.
Wilt u meer weten over hoe we u kunnen ondersteunen bij het ontwikkelen van de juiste formule passend bij de behoeftes en wensen van uw klanten? Neem dan contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.
Wij verhogen het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Elke retailer – van winkel tot -keten – wil verzekerd zijn van een toplocatie met een hoge capture rate. Wij helpen je bij de juiste vestigingsplaatskeuze én creëren unieke retailformules.
Wat maakt een stad uniek? Wie wonen en winkelen er? Wat zijn de retailprestaties? Wij hebben het antwoord en formuleren een detailhandelsbeleid waar gemeentes op kunnen bouwen.
Voorkom een verkeerde investering of leegstand. Op basis van onze (consumenten)data zetten we samen met jou een strategische aanpak op voor unieke winkels en winkelgebieden die gegarandeerd renderen.
Krijg als ondernemersvereniging scherp inzicht in de drukte in jullie centrum. Met RMC brengen we bezoekersaantallen, verzorgingsgebieden en doelgroepen helder in kaart. Zo maak je strategische keuzes die écht impact maken.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Bureau RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency