RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Elke maandag verstuurt RMC de Nationale Shopping Index. Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland. Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald!
Elke maandag vóór 09:00 verstuurt RMC de Nationale Shopping Index (NSI). Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland.
Wat kun je verwachten in de NSI?
Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald. Met onze gedetailleerde rapportages krijg je heldere inzichten in het aantal bezoekers.
Beschikbare Rapportages:
Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.
Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.
Maandelijks wordt een rapport geleverd met daarin:
Op basis van het Mentality-model van Motivaction bieden wij een uitgebreide rapportage die inzicht geeft in de belangrijkste doelgroepen die naar jouw winkelgebied komen.
Met de top 10 verzorgingsgebieden identificeert RMC welke bezoekersprofielen het meest voorkomen in het winkelgebied op basis van het Mentality-model ™ Model van Motivaction.
Deze rapportage biedt gedetailleerde inzichten in de belangrijkste bezoekersgroepen die het vaakst naar het winkelgebied komen:
Ontdek realtime hoe druk het was in jouw winkelgebied. RMC levert een wekelijkse rapportage met inzichten over de drukte in jouw winkelgebied, de verdeling van drukte over de dagen, en een vergelijking met soortgelijke steden. Met onze maand rapportage analyseer je de drukte van de afgelopen maand. Ontdek de drukste dagen, de drukste locaties, de verdeling van de drukte over de week en vergelijk de resultaten met soortgelijke steden.
Waar komen jouw bezoekers vandaan? Ontdek het met RMC's GPS-data-analyse. Maandelijks ontvang je een rapport vol waardevolle inzichten, waaronder de top 10 verzorgingsgebieden van jouw bezoekers. Je leert niet alleen waar ze vandaan komen, maar ook hoe ze zich door jouw gebied bewegen, hoe vaak ze terugkomen en hoe lang ze gemiddeld blijven. Met deze kennis krijg je grip op het gedrag vanje bezoekers.
Wie is de shopper in jouw winkel? Ontdek welke shopperprofielen het meest naar jouw winkel komen. Onze rapportage, gebaseerd op het Mentality -model van Motivaction, geeft inzicht in de drijfveren en voorkeuren van de belangrijkste bezoekersgroepen. Leer wat hen motiveert, waar en hoe ze kopen, en hoe je hen het best kunt bereiken met effectieve communicatie. Zo maak je gerichte keuzes voor jouw winkelgebied die écht aanslaan bij je doelgroep.
Zijn jouw winkels gevestigd op de juiste locaties? Of overweeg je een nieuwe locatie te openen, maar weet je niet waar? Een vestigingsplaatsonderzoek helpt door verschillende factoren te analyseren en te evalueren die van invloed zijn op het succes en de efficiëntie van de gekozen locatie.
De Netwerk Score Kaart is een krachtig hulpmiddel dat je helpt om nieuwe inzichten te verkrijgen in de prestaties van verschillende filialen. Het ondersteunt bij het maken van strategische vestigingskeuzes en biedt een vernieuwend perspectief op de filialen. Door interne en externe data te combineren, biedt de Netwerk Score Kaart een compleet en geïntegreerd beeld. Het werkt door correlaties tussen verschillende databronnen te analyseren, filialen te rangschikken op basis van hun algehele prestaties en de resultaten te presenteren in makkelijk leesbare rapportages. Hierdoor kunnen bedrijven beter onderbouwde beslissingen nemen en hun netwerk optimaliseren.
Wij komen graag bij je langs om de nieuwste trends in retail te bespreken. Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen in Nederland, en hoe sluiten deze aan bij de specifieke trends in jouw winkelgebied? Samen kijken we naar kansen en uitdagingen die jouw business verder kunnen versterken.
Wij verhogen het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Elke retailer – van winkel tot -keten – wil verzekerd zijn van een toplocatie met een hoge capture rate. Wij helpen je bij de juiste vestigingsplaatskeuze én creëren unieke retailformules.
Wat maakt een stad uniek? Wie wonen en winkelen er? Wat zijn de retailprestaties? Wij hebben het antwoord en formuleren een detailhandelsbeleid waar gemeentes op kunnen bouwen.
Voorkom een verkeerde investering of leegstand. Op basis van onze (consumenten)data zetten we samen met jou een strategische aanpak op voor unieke winkels en winkelgebieden die gegarandeerd renderen.
Krijg als ondernemersvereniging scherp inzicht in de drukte in jullie centrum. Met RMC brengen we bezoekersaantallen, verzorgingsgebieden en doelgroepen helder in kaart. Zo maak je strategische keuzes die écht impact maken.
Stromma, aanbieder van rondvaarten in Amsterdam, wil de vraag naar boten beter voorspellen en inspelen op de drukte. Met realtime passantendata van RMC kunnen ze hun prijzen aanpassen en efficiënter werken, waardoor boten optimaal bezet zijn.
KPN introduceerde haar nieuwe merkbeleving: het netwerk van Nederland. In tijden van individualisering en polarisering, is er behoefte aan een positieve kijk op de verbindende kracht van technologie.
Zitten mijn winkels nog wel op de juiste locatie of twijfelt u van welke winkels u het huurcontract moet verlengen? Is er nog ruimte voor nieuwe winkels en in welke steden is dat dan? Het zijn vragen die bij steeds meer retailers leven. Zo ook bij State of Art. State of Art heeft RMC gevraagd te komen met een passende locatiestrategie voor de fysieke winkels.
Economie071, een samenwerking van zes gemeenten (Leiden, Leiderdorp, Zoeterwoude, Voorschoten, Oegstgeest en Katwijk), koepels van ondernemers-verenigingen en de onderwijs- en onderzoeksinstellingen, heeft RMC gevraagd om een regionale retailvisie voor de Leidse regio op te stellen.
In Alkmaar zijn de afgelopen jaren in opdracht van de gemeente CityTraffic-sensoren geplaatst. Niet alleen in de binnenstad, maar ook in de boodschappenwinkelcentra in de wijken.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen
Rendementstijging 20%
Betere prestaties van verschillende winkels
In Sneek vindt begin augustus ieder jaar de Sneekweek plaats. Naast de dagelijkse zeilwedstrijden worden er veel feestelijke activiteiten georganiseerd in het centrum van Sneek. In de meeste binnensteden groeit het aantal evenementen om meer levendigheid te creëren.
Winkelcentrum De Kopermolen in de Merenwijk in Leiden is een boodschappenwinkelcentrum met grote potentie, zo bleek uit de regionale Retailvisie. Dit komt met name door het grote, afgebakende verzorgingsgebied en de beperkte concurrentie.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency