Bureau RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Hoe word ik een smart city?
Zijn mijn winkelgebieden afgestemd op de toekomst?
Elke maandag verstuurt RMC de Nationale Shopping Index. Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland. Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald!
Elke maandag vóór 09:00 verstuurt RMC de Nationale Shopping Index (NSI). Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland.
Wat kun je verwachten in de NSI?
Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald. Met onze gedetailleerde rapportages krijg je heldere inzichten in het aantal bezoekers.
Beschikbare Rapportages:
Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.
Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.
Maandelijks wordt een rapport geleverd met daarin:
Op basis van het Mentality-model van Motivaction bieden wij een uitgebreide rapportage die inzicht geeft in de belangrijkste doelgroepen die naar jouw winkelgebied komen.
Met de top 10 verzorgingsgebieden identificeert RMC welke bezoekersprofielen het meest voorkomen in het winkelgebied op basis van het Mentality-model ™ Model van Motivaction.
Deze rapportage biedt gedetailleerde inzichten in de belangrijkste bezoekersgroepen die het vaakst naar het winkelgebied komen:
Is uw winkelgebied te groot voor de huidige vraag, verliest u klanten aan winkelgebieden waar wél gratis geparkeerd kan worden, hoe laat u ondernemers profiteren van lokale evenementen, en hoe kunt u meer bezoekers trekken en beter van het toerisme profiteren?
Dit kunnen vragen zijn waar u als gemeente of centrumorganisatie mee te maken heeft nu de consument het voor het zeggen heeft. Onderlinge afstemming tussen winkelgebieden wordt daarom steeds belangrijker. Maar hoe doet u dat op een goede manier?
Winkelgebieden hebben te maken met sterk veranderend koopgedrag van de consument. De uitdagingen in winkelgebieden vragen om gemeentelijke en regionale afstemming. De winkelende consument laat zich immers niet tegenhouden door wijk- en gemeentegrenzen. Winkelgebieden moeten meer samenwerken in plaats van concurreren met elkaar.In de detailhandelsvisie wordt toegewerkt naar een antwoord op de vraag: hoe en waar winkelt de consument over tien jaar en wat betekent dat voor de ontwikkeling van de winkelgebieden? Een duurzaam en toekomstig winkellandschap vraagt om het maken van keuzes.
Ieder winkelgebied wil wel een H&M, AH XL of MediaMarkt, maar is dit ook realistisch voor jouw winkelgebied? De ideale branchering is er één die aansluit bij de doelgroep en het profiel van het winkelgebied, en de grootte van het verzorgingsgebied. Echter, de ideale branchering kent ook diversiteit en onderscheidt zich van de concurrentie.Het brancheringsadvies bevat concrete adviezen over aan te trekken branches en winkels. Hiermee kun je een acquisiteur, eigenaren en makelaars gericht briefen welke retailers passen in het winkelgebied. Daarnaast is het een visiedocument waarmee alle stakeholders inzicht krijgen in de strategie van het winkelgebied.
In het doelgroepenonderzoek definiëren we het verzorgingsgebied van jouw winkelgebied. Dit doen we aan de hand van een cirkel rondom het winkelgebied in plaats van postcodegebieden. De consument kent immers geen barrières zoals buurt- of gemeentegrenzen.In onze visie op winkelgebieden staat de consument altijd centraal. Omdat leeftijd en inkomen niet alles zeggen over het koopgedrag van de consument, maken wij voor het doelgroepenonderzoek gebruik van leefstijlen. Dit model maakt de drijfveren en motivaties van consumenten inzichtelijk. Het zet demografische informatie om in belevingswerelden en geeft bovenal inzicht in verwacht koopgedrag en de behoefte aan winkelgebieden.
Wat is de status van de huidige winkelgebieden in jouw gemeente en hoe ziet deze er over 5 jaar uit? Welke winkelgebieden zijn toekomstbestendig en voor welke winkelgebieden moet naar een andere functie gekeken worden?Onze toekomstbestendigheidstoets legt de basis voor een gedragen detailhandelsstrategie. In de toets wordt ieder winkelgebied in de gemeente op objectieve wijze onderzocht. De criteria staan in relatie tot de trends in retail en het huidige en toekomstige koopgedrag van de consument. Ieder criterium wordt afgezet tegen een kwantitatieve benchmark, waarmee het criterium uiteindelijk voldoende of onvoldoende scoort. Binnen dit onderzoek wordt een uitspraak gedaan over de toekomstkansen van de verschillende winkelgebieden en het resulteert in concrete handvatten.
Waar komen jouw bezoekers vandaan? Ontdek het met RMC’s GPS-data-analyse. Maandelijks ontvang je een rapport vol waardevolle inzichten, waaronder de top 10 verzorgingsgebieden van jouw bezoekers. Je leert niet alleen waar ze vandaan komen, maar ook hoe ze zich door jouw gebied bewegen, hoe vaak ze terugkomen en hoe lang ze gemiddeld blijven. Met deze kennis krijg je grip op het gedrag van je bezoekers.
Wie is de bezoeker in jouw winkelgebied? Ontdek welke bezoekersprofielen het meest naar jouw winkelgebied komen. Onze rapportage, gebaseerd op het Mentality™-model van Motivaction, geeft inzicht in de drijfveren en voorkeuren van de belangrijkste bezoekersgroepen. Leer wat hen motiveert, waar en hoe ze kopen, en hoe je hen het best kunt bereiken met effectieve communicatie. Zo maak je gerichte keuzes voor jouw winkelgebied die écht aanslaan bij je doelgroep.
Wij verhogen het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Elke retailer – van winkel tot -keten – wil verzekerd zijn van een toplocatie met een hoge capture rate. Wij helpen je bij de juiste vestigingsplaatskeuze én creëren unieke retailformules.
Wat maakt een stad uniek? Wie wonen en winkelen er? Wat zijn de retailprestaties? Wij hebben het antwoord en formuleren een detailhandelsbeleid waar gemeentes op kunnen bouwen.
Voorkom een verkeerde investering of leegstand. Op basis van onze (consumenten)data zetten we samen met jou een strategische aanpak op voor unieke winkels en winkelgebieden die gegarandeerd renderen.
Krijg als ondernemersvereniging scherp inzicht in de drukte in jullie centrum. Met RMC brengen we bezoekersaantallen, verzorgingsgebieden en doelgroepen helder in kaart. Zo maak je strategische keuzes die écht impact maken.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Bureau RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency