Nieuws
Artikelen
Wie zijn de bezoekers van uw winkelgebied?
Met trots introduceren wij onze nieuwste product: Bezoekersprofielen in geheel Nederland. Het gebruik van de bezoekers- en shoppersprofielen geeft inzicht in...
Zomerse drukte: de Strand Index van RMC
Met de zomervakantie voor de deur werpen we bij RMC een blik op onze Strand Index. Naast onze tellingen in winkelgebieden, hebben wij ook tellers staan bij...
Stad in de spotlight: Utrecht
In het tweede kwartaal van 2024 is de drukte in de winkelstraten van Utrecht fors gestegen, dit in tegenstelling tot de landelijke trend. In dit artikel...
Zaterdag belangrijker als winkeldag
De drukteverdeling over de week veranderd ten opzichte van 2023. Zo zien we dat de drukste momenten op de dag, nog drukker worden. Ook is zaterdag als...
Winkelstraten drukker in voorjaar, maar vanaf april minder druk
Afgelopen tijd konden we lezen in eenĀ persartikel van LocatusĀ dat de winkelstraten in 2024 veel drukker zouden zijn dan in 2023. De realtime tellers van RMC...
Samenwerking RMC & Sneek
Met trots kondigen we onze vernieuwde samenwerking met Sneek aan, waarbij we onze expertise in data-analyse en marktonderzoek zullen inzetten om de stad en...
Retailjournaals
Trends van 2018
Directeur Huib Lubbers van Bureau RMC vertelt wat de trends van 2018 waren.
Privacy proof passanten tellen
Directeur Huib Lubbers van Bureau RMC laat zien hoe het tellen van passanten met CityTraffic-sensoren privacy proof is en voldoet aan de eisen van de AVG.
Black Friday 2018
Directeur Huib Lubbers van Bureau RMC laat zien hoe de winkelstraatdrukte zich rond Black Friday heeft ontwikkeld en doet een voorspelling voor de komende kortingsdag.