Nieuws

Black Friday blijft groeien in populariteit

In 2024 zagen we opnieuw een toename in fysiek winkelen tijdens de week van Black Friday. Onze ho...

Koopavond onder de loep: dalende drukte zet door in 2024

Uit een recent onderzoek van RMC naar de bezoekersaantallen tijdens koopavonden in 14 Nederlandse...

Toenemende drukte in winkelstraten op zondag en weekenden

Toenemende drukte in winkelstraten op zondag en weekenden In het derde kwartaal van dit jaar is d...

Wie zijn de bezoekers van uw winkelgebied?

Met trots introduceren wij onze nieuwste product: Bezoekersprofielen in geheel Nederland. Het g...

Zomerse drukte: de Strand Index van RMC

Met de zomervakantie voor de deur werpen we bij RMC een blik op onze Strand Index. Naast onze tel...

Stad in de spotlight: Utrecht

In het tweede kwartaal van 2024 is de drukte in de winkelstraten van Utrecht fors gestegen, dit i...

Zaterdag belangrijker als winkeldag

De drukteverdeling over de week veranderd ten opzichte van 2023. Zo zien we dat de drukste moment...

Winkelstraten drukker in voorjaar, maar vanaf april minder druk

Afgelopen tijd konden we lezen in een persartikel van Locatus dat de winkelstraten in 2...

Samenwerking RMC & Sneek

Met trots kondigen we onze vernieuwde samenwerking met Sneek aan, waarbij we onze expertise in da...

De Nationale Shopping Index van Q1

De winkelstraten in Nederland zijn in 2024 wat drukker begonnen dan in 2023, met een stijging van...

Winkelweer natter en warmer

In 2023 werden we geconfronteerd met uitzonderlijke weersextremen in Nederland: het was het war...

2023: een positieve opsteker voor de winkelstraat!

2023: een positieve opsteker voor de winkelstraat! Een winkeljaar met meer passanten in ...

Toeristenstad Alkmaar

In 2023 past Alkmaar perfect binnen het plaatje als een middelgrote stad. Wanneer het wor...

Nieuwe klanten: Sneek en Hoofddorp

Het centrumwinkelgebied in Hoofddorp heeft gekozen om de komende 4 jaar de bezoekers te gaan tell...

Koopavond onderzoek in De Telegraaf

Bureau RMC heeft recentelijk meegewerkt aan een artikel in de Telegraaf over de vermindering in p...

Vrouwen bloot, handel groot

De opvatting ‘vrouwen bloot, handel dood’ is er één van vroeger. Nu zijn juist ideale weersomstan...

Jaaroverzicht 2022

Om het retailjaar 2022 in één woord te omschrijven zal lastig zijn. De ruim 10% drukkere winkelst...

Winkelstraat op historisch dieptepunt

Rustig begin van het nieuwe jaar Dat de eerste maanden van het nieuwe jaar rustig zijn, is geen v...

23 december barsten de Nederlandse winkelstraten uit hun voegen!

‘December trekt de consument terug naar de winkel’ kopte Retailnews afgelopen week. Wij zien iede...

Kalverstraat fors minder druk

Dat de drukte in de winkelstraten terugloopt zal niemand meer verrassen. Dat dit inmiddels ook in...

Doorgaan met de koopavond in Alkmaar

De laatste jaren staat de traditionele koopavond ter discussie. In veel steden lopen de bezoekers...

P.C. Hooftstraat: voor de deur parkeren belangrijker dan goedkoop parkeren!

Om de filosofie ‘Bikers first’ kracht bij te zetten, toverde fietsmerk Union recent in de P.C. Ho...

Laat die koopavond maar zitten

De koopgekte voor de feestdagen begint in Amerika traditiegetrouw met Black Friday, de laatste vr...

Pasen zorgt dit jaar voor topdrukte in winkelstraten

Het paasweekend is net achter de rug. Een weekend vol eieren zoeken, verven en eten. Als we dat o...

Aanloopstraat als leukste winkelstraat

Van oudsher zijn aanloopstraten belangrijke verbindingsstraten. Veel bedrijven en winkels vestigd...

StrandMonitor Nederland

Wanneer het kwik in de thermometer stijgt, trekt de Nederlandse bevolking massaal naar de kust. M...

Donderdag koopavond: populair of uit de tijd?

Al meer dan 40 jaar hebben we de mogelijkheid om op een koopavond te winkelen. Nu de winkeltijden...

Op zaterdagavond open

Woerden test ‘belevingswinkelen’ in het weekend WOERDEN Nagenoeg lege straten op koopavon...

Modezaken massaal op de fles

Kledingwinkels hebben het al maanden moeilijk en steeds meer modezaken gaan over de kop,zo blijkt...

De onzekere toekomst van de autodealer

`De autodealer zoals we die kennen heeft zijn langste tijd gehad.` Die boodschap, die voorspellin...

Oprukkende pop-up stores en oplopende leegstand

Oprukkende pop-up stores en een oplopende winkelleegstand. Op het eerste gezicht hebben deze twee...

De toekomst van de warenmarkt

Het gaat niet zo goed met de warenmarkt. Bezoekersaantallen lopen terug en omzetten dalen. Bovend...

Meten = weten; het belang van passantentellingen in de winkelstraat

Een `hot issue`. Zo mogen we de discussie over de passantenaantallen in de winkelstraten en winke...

Online versus offline shoppen: waarom de retailer in de winkelstraat sterk staat in deze strijd

De opkomst van online shoppen lijkt niet meer te stuiten. `Nogal wiedes`, hoor ik u denken, `het ...

De datatoolbox voor retailers

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.

Retail


  • Vestigingsplaatsonderzoek
  • Witte vlekkenplan
  • Witte vlekkenplan
  • Winkelscan
  • Analyse netwerk vestigingen
  • Presentatie trends retail

Gemeentes


  • Branding winkelgebied
  • Detailhandelservice
  • Brancheringsadvies
  • Marketingplan
  • Doelgroepenonderzoek
  • Presentatie trends in retail
  • Werkatelier Actieplan
  • Horeca in winkelstraten
  • Toekomstbestendigheidstoets

Vastgoed


  • Distributiestrategie
  • Branding winkelcentrum
  • Brancheringsadvies
  • Presentatie trends in retail
  • Marketingplan
  • Benchmark winkelgebieden
  • Verzorgingsgebiedonderzoek

Dienstverlening


  • Dienstverleningsscan
  • Dienstverleningsconcept/formule
Retail
  • Vestigingsplaatsonderzoek
  • Witte vlekkenplan
  • Witte vlekkenplan
  • Winkelscan
  • Analyse netwerk vestigingen
  • Presentatie trends retail
Gemeentes
  • Branding winkelgebied
  • Detailhandelservice
  • Brancheringsadvies
  • Marketingplan
  • Doelgroepenonderzoek
  • Presentatie trends in retail
  • Werkatelier Actieplan
  • Horeca in winkelstraten
  • Toekomstbestendigheidstoets
Vastgoed
  • Distributiestrategie
  • Branding winkelcentrum
  • Brancheringsadvies
  • Presentatie trends in retail
  • Marketingplan
  • Benchmark winkelgebieden
  • Verzorgingsgebiedonderzoek
Dienstverlening
  • Dienstverleningsscan
  • Dienstverleningsconcept/formule

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische zaken

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    info@rmc.nl

    Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
    STAY SMART IN RETAIL:
    Contact

    Bureau RMC
    Marnixkade 109F
    1015 ZL Amsterdam

    +31 (0)20 6535588
    info@rmc.nl


    Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency