Nieuws

Passantenaantallen stijgen in Q1 2025

Het eerste kwartaal van 2025 heeft positieve cijfers opgeleverd voor de Nederlandse winkelstraten…

Gaat de koopavond donkere tijden tegemoet?

Als de werkdag erop zit, gaat Nederland op huis aan om aan tafel te eten. Op donderdag is er daarna…

Terugblik op het RMC Retail Insights Ontbijt: een inspirerende start van de dag

Afgelopen week vond bij ons op kantoor aan de Marnixkade het RMC Retail Insights Ontbijt plaats. Ee…

De binnensteden veranderen. De consument verandert. En RMC verandert mee.

De afgelopen tien jaar hebben binnensteden en winkelstraten een fundamentele transformatie doorgema…

Een wisselvallig retailjaar: jaaroverzicht winkelstraatdrukte 2024

Het jaar 2024 kenmerkte zich door een onvoorspelbaar verloop in de Nederlandse winkelstraten. Uit d…

Black Friday blijft Groeien in Populariteit

In 2024 zagen we opnieuw een toename in fysiek winkelen tijdens de week van Black Friday. Onze hond…

Koopavond onder de loep: dalende drukte zet door in 2024

Uit een recent onderzoek van RMC naar de bezoekersaantallen tijdens koopavonden in 14 Nederlandse s…

Toenemende drukte in winkelstraten op zondag en weekenden

Toenemende drukte in winkelstraten op zondag en weekenden In het derde kwartaal van dit jaar is de…

Wie zijn de bezoekers van uw winkelgebied?

Met trots introduceren wij onze nieuwste product: Bezoekersprofielen in geheel Nederland. Het geb…

Zomerse drukte: de Strand Index van RMC

Met de zomervakantie voor de deur werpen we bij RMC een blik op onze Strand Index. Naast onze telli…

Stad in de spotlight: Utrecht

In het tweede kwartaal van 2024 is de drukte in de winkelstraten van Utrecht fors gestegen, dit in…

Zaterdag belangrijker als winkeldag

De drukteverdeling over de week veranderd ten opzichte van 2023. Zo zien we dat de drukste momenten…

Winkelstraten drukker in voorjaar, maar vanaf april minder druk

Afgelopen tijd konden we lezen in een persartikel van Locatus dat de winkelstraten in 202…

Samenwerking RMC & Sneek

Met trots kondigen we onze vernieuwde samenwerking met Sneek aan, waarbij we onze expertise in data…

De Nationale Shopping Index van Q1

De winkelstraten in Nederland zijn in 2024 wat drukker begonnen dan in 2023, met een stijging van 4…

Winkelweer natter en warmer

In 2023 werden we geconfronteerd met uitzonderlijke weersextremen in Nederland: het was het warms…

2023: een positieve opsteker voor de winkelstraat!

2023: een positieve opsteker voor de winkelstraat! Een winkeljaar met meer passanten in wi…

Toeristenstad Alkmaar

In 2023 past Alkmaar perfect binnen het plaatje als een middelgrote stad. Wanneer het wordt…

Nieuwe klanten: Sneek en Hoofddorp

Het centrumwinkelgebied in Hoofddorp heeft gekozen om de komende 4 jaar de bezoekers te gaan tellen…

Koopavond onderzoek in De Telegraaf

Bureau RMC heeft recentelijk meegewerkt aan een artikel in de Telegraaf over de vermindering in pop…

Vrouwen bloot, handel groot

De opvatting ‘vrouwen bloot, handel dood’ is er één van vroeger. Nu zijn juist ideale weersomstandi…

Jaaroverzicht 2022

Om het retailjaar 2022 in één woord te omschrijven zal lastig zijn. De ruim 10% drukkere winkelstra…

Winkelstraat op historisch dieptepunt

Rustig begin van het nieuwe jaar Dat de eerste maanden van het nieuwe jaar rustig zijn, is geen ver…

23 december barsten de Nederlandse winkelstraten uit hun voegen!

‘December trekt de consument terug naar de winkel’ kopte Retailnews afgelopen week. Wij zien ieder…

Kalverstraat fors minder druk

Dat de drukte in de winkelstraten terugloopt zal niemand meer verrassen. Dat dit inmiddels ook in d…

Doorgaan met de koopavond in Alkmaar

De laatste jaren staat de traditionele koopavond ter discussie. In veel steden lopen de bezoekersaa…

P.C. Hooftstraat: voor de deur parkeren belangrijker dan goedkoop parkeren!

Om de filosofie ‘Bikers first’ kracht bij te zetten, toverde fietsmerk Union recent in de P.C. Hoof…

Laat die koopavond maar zitten

De koopgekte voor de feestdagen begint in Amerika traditiegetrouw met Black Friday, de laatste vrij…

Pasen zorgt dit jaar voor topdrukte in winkelstraten

Het paasweekend is net achter de rug. Een weekend vol eieren zoeken, verven en eten. Als we dat op…

Aanloopstraat als leukste winkelstraat

Van oudsher zijn aanloopstraten belangrijke verbindingsstraten. Veel bedrijven en winkels vestigden…

StrandMonitor Nederland

Wanneer het kwik in de thermometer stijgt, trekt de Nederlandse bevolking massaal naar de kust. Maa…

Donderdag koopavond: populair of uit de tijd?

Al meer dan 40 jaar hebben we de mogelijkheid om op een koopavond te winkelen. Nu de winkeltijden s…

Op zaterdagavond open

Woerden test ‘belevingswinkelen’ in het weekend WOERDEN Nagenoeg lege straten op koopavond…

Modezaken massaal op de fles

Kledingwinkels hebben het al maanden moeilijk en steeds meer modezaken gaan over de kop,zo blijkt u…

De onzekere toekomst van de autodealer

`De autodealer zoals we die kennen heeft zijn langste tijd gehad.` Die boodschap, die voorspelling…

Oprukkende pop-up stores en oplopende leegstand

Oprukkende pop-up stores en een oplopende winkelleegstand. Op het eerste gezicht hebben deze twee t…

De toekomst van de warenmarkt

Het gaat niet zo goed met de warenmarkt. Bezoekersaantallen lopen terug en omzetten dalen. Bovendie…

De datatoolbox voor retailers

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.

Retail


  • Vestigingsplaatsonderzoek
  • Witte vlekkenplan
  • Witte vlekkenplan
  • Winkelscan
  • Analyse netwerk vestigingen
  • Presentatie trends retail

Gemeentes


  • Branding winkelgebied
  • Detailhandelservice
  • Brancheringsadvies
  • Marketingplan
  • Doelgroepenonderzoek
  • Presentatie trends in retail
  • Werkatelier Actieplan
  • Horeca in winkelstraten
  • Toekomstbestendigheidstoets

Vastgoed


  • Distributiestrategie
  • Branding winkelcentrum
  • Brancheringsadvies
  • Presentatie trends in retail
  • Marketingplan
  • Benchmark winkelgebieden
  • Verzorgingsgebiedonderzoek

Dienstverlening


  • Dienstverleningsscan
  • Dienstverleningsconcept/formule
Retail
  • Vestigingsplaatsonderzoek
  • Witte vlekkenplan
  • Witte vlekkenplan
  • Winkelscan
  • Analyse netwerk vestigingen
  • Presentatie trends retail
Gemeentes
  • Branding winkelgebied
  • Detailhandelservice
  • Brancheringsadvies
  • Marketingplan
  • Doelgroepenonderzoek
  • Presentatie trends in retail
  • Werkatelier Actieplan
  • Horeca in winkelstraten
  • Toekomstbestendigheidstoets
Vastgoed
  • Distributiestrategie
  • Branding winkelcentrum
  • Brancheringsadvies
  • Presentatie trends in retail
  • Marketingplan
  • Benchmark winkelgebieden
  • Verzorgingsgebiedonderzoek
Dienstverlening
  • Dienstverleningsscan
  • Dienstverleningsconcept/formule

Wat zeggen anderen?

Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.

Alexander de Rover

Marketing- communicatiemedewerker, Haarlem Marketing

De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.

Jorge van Vliet

Commercieelmanager Haagse Markten, Gemeente Den Haag

De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.

Jan Siep van den Bos

Binnenstadsmanager Sneek, Vereniging Ondernemend Sneek

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

    Wat zeggen anderen?

    Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.

    Alexander de Rover

    Marketing- communicatiemedewerker, Haarlem Marketing

    De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.

    Jorge van Vliet

    Commercieelmanager Haagse Markten, Gemeente Den Haag

    De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.

    Jan Siep van den Bos

    Binnenstadsmanager Sneek, Vereniging Ondernemend Sneek

    RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

    Jan Zwang

    Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

      info@rmc.nl

      Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
      STAY SMART IN RETAIL:
      Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
      Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
      Contact

      RMC
      Marnixkade 109F
      1015 ZL Amsterdam

      +31 (0)20 6535588
      info@rmc.nl


      Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency