Wie we zijn
Smart retailing: wat doen wij voor u?
RMC is misschien wel het beste retailadviesbureau van Nederland. Al meer dan 30 jaar werken wij aan toekomstbestendige winkels en winkelgebieden. Met ons verleden in retail en ons heden in big data verbeteren wij de strategie van iedere winkel en elk winkelgebied. U kunt meteen aan de slag!
Wat wij doen
We creëren onderscheidende retailformules, adviseren bij het formuleren van detailhandelsbeleid, stellen masterplannen op voor unieke retailomgevingen, doen vestigingsplaatsonderzoek en meten met onze innovatieve CityTraffic-methode de drukte in meer dan 100 binnensteden. Elke dag en elk half uur! Waar het telkens om draait, is het vertalen van het veranderende consumentengedrag naar retailomgevingen. Een direct verhelderende ‘diagnose’ aan de hand van objectieve data is de basis voor het gesprek met u.
Onze adviestrajecten zijn altijd afgestemd op uw specifieke vraag. RMC is dé sparringpartner voor retailers, dienstverleners, gemeentes en anderen die strategische beslissingen nemen. We zijn flexibel en informeel en hechten veel waarde aan persoonlijk contact. Het begrijpelijk maken van de conclusies voor alle stakeholders en de daaruit voortvloeiende besluiten voor de toekomst is één van onze kernkwaliteiten.
Smart retailing uitgelegd
5 quick wins van smart retailing
Een team van specialisten die het verschil maken
Bij RMC werken senior retail consultants met jarenlange ervaring in de retailsector. Elk met hun eigen specialisme. In de afgelopen jaren is dit team uitgebreid met jonge consultants die een vastgoedkundige, bedrijfskundige of sociaal geografische achtergrond hebben. Hierdoor staat een deskundig team voor u klaar die met ervaring, wijsheid en kennis van retail en aangrenzende vakgebieden uw vragen kan beantwoorden.
Huib Lubbers
Directie
Met mijn verleden in retail en mijn heden in data en technologie is de consument en zijn winkelgedrag de rode draad door mijn loopbaan…
Pieter Paul Verheggen
Directie
Ik ben al vanaf mijn studie gefascineerd door de drijfveren achter menselijk gedrag. Door meer
kennis te hebben van de motivaties…
Clasine van der Wal
Directie
Bij Motivaction doe ik onderzoek naar het gedrag van consumenten op de winkelvloer en online. Dit
kan onderzoek naar een categorie zijn…