Ondernemersvereniging / BIZ

Ontdek de drukte in jouw centrum

Krijg als ondernemersvereniging scherp inzicht in de drukte in jullie centrum. Met RMC brengen we bezoekersaantallen, verzorgingsgebieden en doelgroepen in jullie centrum helder in kaart. Daarnaast kunnen we in realtime het effect van de georganiseerde evenementen waarnemen. Zo maak je strategische keuzes die écht impact maken.

Antwoorden op vragen als:
Hoeveel bezoekers lopen
er door jouw straat?

Elke maandag verstuurt RMC de Nationale Shopping Index. Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland. Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald!

Hoeveel bezoekers lopen er in Nederland?

Elke maandag vóór 09:00 verstuurt RMC de Nationale Shopping Index (NSI). Deze wekelijkse update biedt in één oogopslag belangrijke inzichten en trends in het winkelgedrag in Nederland. 

Wat kun je verwachten in de NSI? 

  • Benchmark met andere steden: hoe verhouden de grote, middelgrote en kleine steden zich ten opzichte van elkaar? 
  • Weeroverzicht: een gedetailleerd overzicht van het weer en vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. 
  • Inzicht in drukte per weekdag: ontdek hoe de drukte verdeeld is over de dagen van de week.  
Hoeveel bezoekers lopen er in jouw straat?

Deze informatie kan ook specifiek voor jouw winkelgebied worden bepaald. Met onze gedetailleerde rapportages krijg je heldere inzichten in het aantal bezoekers.  

Beschikbare Rapportages: 

  • Passantenaantallen: ontvang wekelijks het aantal passanten voor jouw winkel in Excel- of CSV-formaat. 
  • Week Index: wekelijkse rapportage met inzichten over de drukte in jouw winkelgebied, de verdeling van drukte over de dagen, en een vergelijking met soortgelijke steden. 
  • Maandrapportage: analyseer de drukte van de afgelopen maand. Ontdek de drukste dagen, de drukste locaties, de verdeling van de drukte over de week en vergelijk de resultaten met soortgelijke steden.  
Waar komen jouw
bezoekers vandaan?

Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.

Met GPS-data-analyse brengt RMC de herkomst van jouw bezoekers in kaart.  

Maandelijks wordt een rapport geleverd met daarin:  

  • Top 10 verzorgingsgebieden: leer waar de bezoekers vandaan komen 
  • Loopstromen van bezoekers: begrijp hoe bezoekers door het gebied bewegen 
  • Bezoekfrequentie: ontdek hoe vaak bezoekers het gebied per maand bezoeken 
  • Gemiddelde verblijfstijd: krijg inzicht in hoelang bezoekers gemiddeld in jouw gebied blijven 
Wie zijn jouw bezoekers?

Op basis van het Mentality-model van Motivaction bieden wij een uitgebreide rapportage die inzicht geeft in de belangrijkste doelgroepen die naar jouw winkelgebied komen.

Met de top 10 verzorgingsgebieden identificeert RMC welke bezoekersprofielen het meest voorkomen in het winkelgebied op basis van het Mentality-model ™ Model van Motivaction.  

Deze rapportage biedt gedetailleerde inzichten in de belangrijkste bezoekersgroepen die het vaakst naar het winkelgebied komen: 

  • Wat vinden de bezoekers belangrijk?  
  • Waar doen ze hun aankopen?  
  • Hoe gaan ze over tot aankoop?  
  • Hoe zijn ze te bereiken? Krijg inzicht in de meest effectieve communicatiemethoden voor de doelgroep. 
Krijg als ondernemersvereniging scherp inzicht in de drukte in jullie centrum. Met RMC brengen we bezoekersaantallen, verzorgingsgebieden en doelgroepen in jullie centrum helder in kaart. Daarnaast kunnen we in realtime het effect van de georganiseerde evenementen waarnemen. Zo maak je strategische keuzes die écht impact maken.

Onze oplossingen voor Dienstverlening

Realtime week-en maandrapporten

Ontdek realtime hoe druk het was in jouw winkelgebied. RMC levert een wekelijkse rapportage met inzichten over de drukte in jouw winkelgebied, de verdeling van drukte over de dagen, en een vergelijking met soortgelijke steden. Met onze maand rapportage analyseer je de drukte van de afgelopen maand. Ontdek de drukste dagen, de drukste locaties, de verdeling van de drukte over de week en vergelijk de resultaten met soortgelijke steden.

Vertel me meer

Benchmarking

Ontdek hoe jouw stad presteert ten opzichte van vergelijkbare steden! Met onze benchmarkrapportage ontvang je maandelijkse of wekelijkse inzichten die je helpen om de prestaties van jullie winkelgebied in kaart te brengen. Vergelijk de drukte in jullie centrum met die in vergelijkbare steden in onze overzichtelijke rapportages.

Vertel me meer

Bezoekersprofielen

Wie is de bezoeker in jouw winkelgebied? Ontdek welke bezoekersprofielen het meest naar jouw winkelgebied komen. Onze rapportage, gebaseerd op het Mentality™-model van Motivaction, geeft inzicht in de drijfveren en voorkeuren van de belangrijkste bezoekersgroepen. Leer wat hen motiveert, waar en hoe ze kopen, en hoe je hen het best kunt bereiken met effectieve communicatie. Zo maak je gerichte keuzes voor jouw winkelgebied die écht aanslaan bij je doelgroep.

Vertel me meer

Effectmetingen events

Hoe druk was de braderie en heeft de kerstmarkt effect op de bezoekersaantallen in het centrum? Ontdek het met onze effectmetingen.

Vertel me meer

Hoe werkt het?

Wij verhogen het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen op maat

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Voor Retail

Elke retailer – van winkel tot -keten – wil verzekerd zijn van een toplocatie met een hoge capture rate. Wij helpen je bij de juiste vestigingsplaatskeuze én creëren unieke retailformules.

Voor Gemeentes

Wat maakt een stad uniek? Wie wonen en winkelen er? Wat zijn de retailprestaties? Wij hebben het antwoord en formuleren een detailhandelsbeleid waar gemeentes op kunnen bouwen.

Voor Vastgoed

Voorkom een verkeerde investering of leegstand. Op basis van onze (consumenten)data zetten we samen met jou een strategische aanpak op voor unieke winkels en winkelgebieden die gegarandeerd renderen.

Voor Ondernemersvereniging/ BIZ

Krijg als ondernemersvereniging scherp inzicht in de drukte in jullie centrum. Met RMC brengen we bezoekersaantallen, verzorgingsgebieden en doelgroepen helder in kaart. Zo maak je strategische keuzes die écht impact maken.

Maak een afspraak

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische zaken

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    info@rmc.nl

    Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
    STAY SMART IN RETAIL:
    Contact

    Bureau RMC
    Marnixkade 109F
    1015 ZL Amsterdam

    +31 (0)20 6535588
    info@rmc.nl


    Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency