Stadsloket van de toekomst amsterdam

Opdracht

Net zoals bij veel andere gemeenten stonden bij de gemeente Amsterdam bezuinigingen centraal. De gemeente had in 2012 ruim vijftig front-office locaties. Aan RMC is gevraagd om vanuit het retaildenken een nieuw dienstverleningsconcept te ontwikkelen voor alle diensten. Bezuinigen zonder dat de burger daar hinder van ondervindt. Sterker nog, een nieuw concept waarbij een hogere klanttevredenheid en lagere kosten het uitgangspunt zijn.

Aanpak

  • Kwantitatieve en kwalitatieve analyse uitvoeren van de dienstverlening met behulp van een servicescan.
  • Een dienstverleningsvisie opstellen waarin alle kanalen op elkaar afgestemd zijn.
  • Nieuwe balieconcept ontwikkelen en ontwerpen in samenwerking met ontwerpbureau Buro Loods.
  • Opzetten van besturingsmodellen en operationele beheersorganisaties met kennis vanuit de retailsector.
  • Dienstverleningsconcept uitwerken in een business case.
  • Implementeren van het nieuwe concept: o.a. opleiden van personeel en uitrollen van testlocaties.

Resultaat

In 2013/2014 zijn er zeven nieuwe stadsloketten gebouwd die succesvol opereren. Het is voor Amsterdammers nu mogelijk om bij hetzelfde loket uw paspoort te vernieuwen en je uitkering aan te vragen. In de nieuwe stadsloketten is de wachttijd drastisch verlaagd en is de dienstverlening sterk uitgebreid.

Hoe werkt het?

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische zaken

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    info@rmc.nl

    Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
    STAY SMART IN RETAIL:
    Contact

    Bureau RMC
    Marnixkade 109F
    1015 ZL Amsterdam

    +31 (0)20 6535588
    info@rmc.nl


    Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency