Bureau RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Opdracht
KPN introduceerde haar nieuwe merkbeleving: het netwerk van Nederland. In tijden van individualisering en polarisering, is er behoefte aan een positieve kijk op de verbindende kracht van technologie. Dit jaar heeft KPN haar eerste winkel in de nieuwe formule geopend. Met het veranderende retaillandschap in het achterhoofd, ontstond de vraag: wat is nu de essentie van KPN retail? Waarom kiest de consument voor het fysieke kanaal van KPN?
Aanpak
RMC heeft KPN in dit data-driven proces ondersteund. In fase 1 stond inspiratie en onderzoek centraal. Daarin is onder andere de huidige formule geëvalueerd, concurrentieonderzoek uitgevoerd en zijn de retailtrends onderzocht. Een belangrijke pijler in deze eerste fase was tevens een uitgebreid consumentenonderzoek. Het verschafte belangrijke inzichten over de rol van de fysieke KPN winkels voor klanten en nieuwe bezoekers. De winkel blijkt een belangrijke plek voor de consument te zijn, nu en in de toekomst.
Pas nadat deze essentie was vastgesteld, is gestart met de uitgangspunten voor de nieuwe formule en de bijpassende conceptontwikkeling. Daarin zijn vlekkenplannen uitgewerkt, is de ideale customer journey vastgesteld, zijn de formule-elementen gedetailleerd en is een communicatiehiërarchie opgesteld. Het resultaat was een drietal concepten die zijn voorgelegd aan consumenten via een VR-onderzoek. Een data driven formuleontwikkelingsproces zoals nieuwe winkelformules bedacht moeten worden. Zet de consument centraal en meet wat hij belangrijk vindt.
Resultaat
Het resultaat: een compleet nieuw retailconcept waar online en offline samen komen en beter wordt ingespeeld op de veranderende wensen en gedrag van de consument. Inmiddels zijn vier KPN winkels ingericht volgens de nieuwe formule. In 2021 wordt gestart met het verder transformeren van de overige winkels.
Wilt u meer weten over hoe we u kunnen ondersteunen bij het ontwikkelen van de juiste formule passend bij de behoeftes en wensen van uw klanten? Neem dan contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.
Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Bureau RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency