RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Opdracht
KPN introduceerde haar nieuwe merkbeleving: het netwerk van Nederland. In tijden van individualisering en polarisering, is er behoefte aan een positieve kijk op de verbindende kracht van technologie. Dit jaar heeft KPN haar eerste winkel in de nieuwe formule geopend. Met het veranderende retaillandschap in het achterhoofd, ontstond de vraag: wat is nu de essentie van KPN retail? Waarom kiest de consument voor het fysieke kanaal van KPN?
Aanpak
RMC heeft KPN in dit data-driven proces ondersteund. In fase 1 stond inspiratie en onderzoek centraal. Daarin is onder andere de huidige formule geëvalueerd, concurrentieonderzoek uitgevoerd en zijn de retailtrends onderzocht. Een belangrijke pijler in deze eerste fase was tevens een uitgebreid consumentenonderzoek. Het verschafte belangrijke inzichten over de rol van de fysieke KPN winkels voor klanten en nieuwe bezoekers. De winkel blijkt een belangrijke plek voor de consument te zijn, nu en in de toekomst.
Pas nadat deze essentie was vastgesteld, is gestart met de uitgangspunten voor de nieuwe formule en de bijpassende conceptontwikkeling. Daarin zijn vlekkenplannen uitgewerkt, is de ideale customer journey vastgesteld, zijn de formule-elementen gedetailleerd en is een communicatiehiërarchie opgesteld. Het resultaat was een drietal concepten die zijn voorgelegd aan consumenten via een VR-onderzoek. Een data driven formuleontwikkelingsproces zoals nieuwe winkelformules bedacht moeten worden. Zet de consument centraal en meet wat hij belangrijk vindt.
Resultaat
Het resultaat: een compleet nieuw retailconcept waar online en offline samen komen en beter wordt ingespeeld op de veranderende wensen en gedrag van de consument. Inmiddels zijn vier KPN winkels ingericht volgens de nieuwe formule. In 2021 wordt gestart met het verder transformeren van de overige winkels.
Wilt u meer weten over hoe we u kunnen ondersteunen bij het ontwikkelen van de juiste formule passend bij de behoeftes en wensen van uw klanten? Neem dan contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.
Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency