RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Afgelopen tijd konden we lezen in een persartikel van Locatus dat de winkelstraten in 2024 veel drukker zouden zijn dan in 2023. De realtime tellers van RMC laten een genuanceerder beeld zien.
Alleen Q1 zag een stijging
In het eerste kwartaal kan RMC bevestigen dat de winkelstraatdrukte gestegen is ten opzichte van 2023 en andere jaren. Met een +3,2% geeft dat de stijgende trend goed weer. Dit komt overeen met de cijfers van het CBS die voor Q1 een stijging in non-food detailhandelsomzet registreert van 4,5%. En in vergelijking met 2019 zien we zelfs een toename van +1,2%. De stijging van het eerste kwartaal is vanaf april echter omgebogen naar een forse daling. In vergelijking met het mooie weer vorig jaar, heeft waarschijnlijk de vele regen en de natte maand april van dit jaar ervoor gezorgd dat de tellers nu op
-16,8% staan tot en met eind mei. Daarmee registreren we een behoorlijke trendbreuk t.o.v. het eerste kwartaal.
De realtime cijfers van RMC bevestigen het beeld dat de grote steden drukker zijn dan de kleine steden, maar ook dit vraagt een nuancering. Het centrum van Utrecht is in Q1 flink drukker geworden (+9,5%), evenzo in Maastricht (+23%) en in Amsterdam op de Leidsestraat (+11,5%). Maar dat beeld geldt niet voor de hele stad: zo zien we in de Kalverstraat (-1,8%) die druktestijging niet terug.
We onderzoeken real time de winkeltrends voor u in geheel Nederland en België. Mocht u vragen hebben n.a.v. dit artikel, stuur dan een email naar ondergetekende op h.lubbers@rmc.nl.
Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency