Capture rate Perry en Aktiesport

Opdracht

Na de overname door JD Sports is het aantal Perry en Aktiesport winkels flink afgeslankt. Sports Unlimited Retail (SUR), waar Perry en Aktiesport deel van uit maken, wil de overgebleven winkels van beide ketens meer winstgevend en relevanter maken voor de consument. Om de prestaties van de winkels beter te monitoren, maken ze onder andere gebruik van het capture rate-rapport van Bureau RMC.

Aanpak

  • RMC levert wekelijkse de Nationale Shopping Index.
  • RMC verzorgt wekelijks de capture rate-rapportage voor Perry en Aktiesport.
  • Daarin worden de bezoekersaantallen van de Perry en Aktiesport vestigingen gecombineerd met de CityTraffic-passantentellingen in dezelfde steden.
  • Daarmee krijgt SUR inzicht in de prestaties per filiaal, de belangrijkste stijgers en dalers per week en de gemiddelden voor de twee ketens.
  • RMC meet in drie Perry-flagship stores het aantal bezoekers per verdieping en de leeftijd en het geslacht van de inkomende bezoekers.

Resultaat

De capture rate-rapportage vormt de basis voor de marketingagenda van Perry en Aktiesport. Aan de hand van de wekelijkse cijfers kan, indien noodzakelijk, worden bijgestuurd. Met de rapportage worden tevens de prestaties van de winkels gemonitord. De resultaten gaan eveneens naar de area- en store managers zodat zij er gelijk op kunnen inspelen. Daarnaast vormen de cijfers de basis voor de jaartargets van de winkels die per kwartaal bijgesteld worden. 

Hoe werkt het?

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische zaken

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    info@rmc.nl

    Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
    STAY SMART IN RETAIL:
    Contact

    Bureau RMC
    Marnixkade 109F
    1015 ZL Amsterdam

    +31 (0)20 6535588
    info@rmc.nl


    Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency