Bureau RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
RMC is gevraagd om onderzoek te doen naar het functioneren van het netwerk van ANWB-winkels. Het doel is om nieuwe inzichten en verbanden te vinden, waarna er goede vestigingskeuzes gemaakt kunnen worden. We kozen voor een data-gedreven aanpak waarmee het onderbuikgevoel even opzij werd geschoven. Aan de hand van diverse databronnen werd het complete netwerk van ANWB-winkels langs dezelfde meetlat gelegd.
Een netwerkscorekaart waarmee duidelijk inzicht in de kracht van de verschillende vestigingen is gegeven. De netwerkscorekaart vormde de onderbouwing voor de discussie over het netwerk vestigingen. Want waarom staat de ene winkel qua bezoekersaantal in de top 10 van alle ANWB vestigingen, maar blijft de omzet achter? En draaien winkels met een grotere oppervlakte ook hogere omzetten? Door de weergave van een ranking met kleuren bleek het een goede tool om ook met de marktmanagers in gesprek te gaan over de prestaties van hun winkels. Het retailteam van ANWB brengt deze gegevens nu periodiek in kaart als basis voor hun vestigingskeuzes.
Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Bureau RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency