State of Art: De juiste retail locatiekeuze maken

Zitten mijn winkels nog wel op de juiste locatie of twijfelt u van welke winkels u het huurcontract moet verlengen? Is er nog ruimte voor nieuwe winkels en in welke steden is dat dan? Het zijn vragen die bij steeds meer retailers leven. Zo ook bij State of Art. State of Art heeft Bureau RMC gevraagd  te komen met een passende locatiestrategie voor de fysieke winkels. Met behulp van onze smart datamethode heeft Bureau RMC voor State of Art inzichtelijk gemaakt wat belangrijke succesfactoren zijn van de huidige winkels. Met de verkregen inzichten kan een weloverwogen locatiekeuze gemaakt worden voor bestaande en nieuwe vestigingen. In onze visie maakt een slimme kijk op het gebruik van interne en externe data het verschil.

Onze aanpak: optimalisatie van het netwerk van State of Art
Onze aanpak voor State of Art bestaat uit drie belangrijke stappen. Als eerste laten we ons volledig informeren over het merk en analyseren we de verschillende databronnen. Deze twee informatiebronnen vormen belangrijke input voor de locatiestrategie.

Verbanden in winkeldata
Een belangrijke stap in onze aanpak is stap 2. In deze stap kijken we naar drie type winkeldata die aan de hand van een slimme benchmarkmethode in beeld zijn gebracht voor het netwerk van State of Art. Zo is gekeken naar de winkelperformance (retailer), het winkelgebied (aanbod) en het verzorgingsgebied (vraag). Op basis van deze verschillende databronnen zijn we op zoek gegaan naar verwachte en onverwachte verbanden, waardoor een beter beeld ontstaat van de performance van de fysieke winkels. Verder zijn interne data van State of Art gekoppeld aan onze externe data over de locatie en de potentie.

Netwerkscorekaart
De verschillende eerder besproken databronnen zijn voor alle vestigingen uitgezocht. Aan de hand van de stoplichtmethode is hier een kleurscore aan toegekend met als resultaat onze unieke RMC-netwerkscorekaart. Hierin is onder andere terug te zien hoe een individuele vestiging scoort op de verschillende onderdelen: is dit onder, op of juist boven de gestelde benchmark? Patronen en verbanden die tot op dat moment nog niet zichtbaar waren, worden inzichtelijk gemaakt. Op basis van dit overzicht wordt duidelijk waar nog potentie zit, waar verbeteringen mogelijk zijn of waar extra aandacht aan besteed moet worden.

Bent u benieuwd geworden naar de mogelijkheden voor uw organisatie?
Onze consultants gaan graag met u in gesprek om een aanpak op maat te maken voor uw organisatie. U kunt ons een mail sturen of bellen naar: 020 – 6535588.

Hoe werkt het?

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische zaken

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    info@rmc.nl

    Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
    STAY SMART IN RETAIL:
    Contact

    Bureau RMC
    Marnixkade 109F
    1015 ZL Amsterdam

    +31 (0)20 6535588
    info@rmc.nl


    Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency