RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Zitten mijn winkels nog wel op de juiste locatie of twijfelt u van welke winkels u het huurcontract moet verlengen? Is er nog ruimte voor nieuwe winkels en in welke steden is dat dan? Het zijn vragen die bij steeds meer retailers leven. Zo ook bij State of Art. State of Art heeft Bureau RMC gevraagd te komen met een passende locatiestrategie voor de fysieke winkels. Met behulp van onze smart datamethode heeft Bureau RMC voor State of Art inzichtelijk gemaakt wat belangrijke succesfactoren zijn van de huidige winkels. Met de verkregen inzichten kan een weloverwogen locatiekeuze gemaakt worden voor bestaande en nieuwe vestigingen. In onze visie maakt een slimme kijk op het gebruik van interne en externe data het verschil.
Onze aanpak: optimalisatie van het netwerk van State of Art
Onze aanpak voor State of Art bestaat uit drie belangrijke stappen. Als eerste laten we ons volledig informeren over het merk en analyseren we de verschillende databronnen. Deze twee informatiebronnen vormen belangrijke input voor de locatiestrategie.
Verbanden in winkeldata
Een belangrijke stap in onze aanpak is stap 2. In deze stap kijken we naar drie type winkeldata die aan de hand van een slimme benchmarkmethode in beeld zijn gebracht voor het netwerk van State of Art. Zo is gekeken naar de winkelperformance (retailer), het winkelgebied (aanbod) en het verzorgingsgebied (vraag). Op basis van deze verschillende databronnen zijn we op zoek gegaan naar verwachte en onverwachte verbanden, waardoor een beter beeld ontstaat van de performance van de fysieke winkels. Verder zijn interne data van State of Art gekoppeld aan onze externe data over de locatie en de potentie.
Netwerkscorekaart
De verschillende eerder besproken databronnen zijn voor alle vestigingen uitgezocht. Aan de hand van de stoplichtmethode is hier een kleurscore aan toegekend met als resultaat onze unieke RMC-netwerkscorekaart. Hierin is onder andere terug te zien hoe een individuele vestiging scoort op de verschillende onderdelen: is dit onder, op of juist boven de gestelde benchmark? Patronen en verbanden die tot op dat moment nog niet zichtbaar waren, worden inzichtelijk gemaakt. Op basis van dit overzicht wordt duidelijk waar nog potentie zit, waar verbeteringen mogelijk zijn of waar extra aandacht aan besteed moet worden.
Bent u benieuwd geworden naar de mogelijkheden voor uw organisatie?
Onze consultants gaan graag met u in gesprek om een aanpak op maat te maken voor uw organisatie. U kunt ons een mail sturen of bellen naar: 020 – 6535588.
Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency