RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Stromma, een aanbieder van rondvaarten door Amsterdam, wilde de vraag naar hun boten beter voorspellen en dynamisch inspelen op de drukte in de stad. Met realtime passantendata van RMC kunnen ze hun prijzen aanpassen op basis van de situatie op straat, waardoor ze efficiënter werken en hun boten optimaal kunnen bezetten.
De vraag
De vraag naar rondvaarten fluctueert sterk en is lastig te voorspellen. De vraag is sterk afhankelijk van het aantal passanten voor de aanlegplaats. Stromma had behoefte aan realtime inzichten in de drukte op straat om hun bezetting te kunnen matchen en hun ticketprijzen hierop af te stemmen. Door deze data te combineren met hun eigen verkoopcijfers, wil men beter inspelen op schommelingen in de vraag en hun rondvaarten zo goed mogelijk benutten.
Het resultaat
Door wekelijks en maandelijks passantenaantallen te rapporteren heeft men beter inzicht in de eigen bezetting en geeft dit een beter beeld van het prijsbeleid. Daarnaast ontvangen ze wekelijks een index van de drukte op het Damrak en maandelijks een uitgebreide rapportage van de drukte bij hun locaties. Door deze inzichten naast hun eigen data te leggen, kunnen ze strategisch sturen en hun rondvaarten optimaal afstemmen op de marktvraag.
Onze aanpak
Om Stromma van de juiste data te voorzien, hebben we telsensoren geïnstalleerd bij strategische locaties waar de drukte gemeten moest worden. Vervolgens hebben we een API opgezet die realtime data levert, en een overzichtelijke rapportage ontwikkeld waarmee Stromma snel en effectief inzicht krijgt in de passantenaantallen.
Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency