RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Stromma, een aanbieder van rondvaarten door Amsterdam, wilde de vraag naar hun boten beter voorspellen en dynamisch inspelen op de drukte in de stad. Met realtime passantendata van RMC kunnen ze hun prijzen aanpassen op basis van de situatie op straat, waardoor ze efficiënter werken en hun boten optimaal kunnen bezetten.
De vraag
De vraag naar rondvaarten fluctueert sterk en is lastig te voorspellen. De vraag is sterk afhankelijk van het aantal passanten voor de aanlegplaats. Stromma had behoefte aan realtime inzichten in de drukte op straat om hun bezetting te kunnen matchen en hun ticketprijzen hierop af te stemmen. Door deze data te combineren met hun eigen verkoopcijfers, wil men beter inspelen op schommelingen in de vraag en hun rondvaarten zo goed mogelijk benutten.
Het resultaat
Door wekelijks en maandelijks passantenaantallen te rapporteren heeft men beter inzicht in de eigen bezetting en geeft dit een beter beeld van het prijsbeleid. Is het rustig op straat? Dan kunnen ze de prijzen verlagen om meer bezoekers aan te trekken en zo lege plekken op de boten te voorkomen. Daarnaast ontvangen ze wekelijks een index van de drukte op het Damrak en maandelijks een uitgebreide rapportage van de drukte bij hun locaties. Door deze inzichten naast hun eigen data te leggen, kunnen ze strategisch sturen en hun rondvaarten optimaal afstemmen op de marktvraag.
Onze aanpak
Om Stromma van de juiste data te voorzien, hebben we telsensoren geïnstalleerd bij strategische locaties waar de drukte gemeten moest worden. Vervolgens hebben we een API opgezet die realtime data levert, en een overzichtelijke rapportage ontwikkeld waarmee Stromma snel en effectief inzicht krijgt in de passantenaantallen. Hierdoor kunnen ze flexibel inspelen op de situatie op straat en hun marketingstrategie optimaliseren.
Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency