RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Van oudsher zijn aanloopstraten belangrijke verbindingsstraten. Veel bedrijven en winkels vestigden zich in de aanloopstraten door de vele traffic van en naar de binnenstad. De aanloopstraten hebben een belangrijke verbindingsfunctie met het kerngebied. Diezelfde aanloopstraat heeft het de afgelopen jaren zwaar gehad. In deze minder populaire tijden werd de functie van de straat steeds onduidelijker met als gevolg meer leegstand dan in de A1 winkelstraat. Bovendien voerden de gemeentes geen stimuleringsbeleid, omdat de vraag naar winkelvastgoed afnam. Hierdoor is er steeds meer vraag naar compactere winkelgebieden ontstaan.
Nieuwe kansen
De aanloopstraat biedt ook nieuw kansen. Startende en lokale ondernemers zien steeds vaker mogelijkheden om zich in de leegstaande winkels in de aanloopstraten te vestigen. Door webrooming wordt het winkelbezoek beter voorbereid, waardoor goede bereikbaarheid van de winkel van essentieel belang is. Een voordeel voor de aanloopstraat waar meestal voldoende parkeerruimte in de buurt is. Daarnaast zijn de huurprijzen aantrekkelijker geworden. Bovendien zorgde de crisis ervoor dat de ondernemers beter kunnen onderhandelen met eigenaren en gemeentes.
Barbershops, wasbars, pop-up stores, nieuwe food-concepten en andere leuke conceptstores kiezen vooral voor de aanloopstraten als nieuwe locatie. Mode speciaalzaken die gericht zijn op een kleinere doelgroep vinden ook vaker dit soort straatjes. Het biedt eveneens mooie kansen voor online retailers om een fysieke winkel te openen om daarmee aan de wens van de consument gehoor te geven. De consument kan het product zien, voelen, passen en kan zich laten adviseren door de verkoper om zo de juiste keuze te maken.
Meerwaarde voor het centrum
Door de smeltkroes van kwaliteitswinkels met speciale producten, persoonlijke service, verrassende horeca, oude ambachten in een nieuw jasje en vastgoed met een bijzondere architectuur kan de aanloopstraat een nieuw en verrassend imago creëren en duidelijk iets toevoegen aan de binnenstad met zijn grote ketens en populaire winkels. Daar zou, volgens RMC, de ontwikkelingsstrategie van deze straten op gericht moeten zijn. Door de groei van de winkelketens gaan de hoofdwinkelstraten steeds meer op elkaar lijken. Het is belangrijk om juist te focussen op de toegevoegde waarde ten opzichte van de hoofdwinkelstraten, en dus niet meteen alle leegstand transformeren naar woningen of kantoren. Aanloopstraten kunnen een meerwaarde vormen voor het centrum door hun eigen DNA en kleur te geven aan het karakter van de stad. Als bewijs zien we dat de aanloopstraten steeds vaker terugkomen in de verkiezingen van de leukste winkelstraat van Nederland.
Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency