De Nationale Shopping Index van Q1

De winkelstraten in Nederland zijn in 2024 wat drukker begonnen dan in 2023, met een stijging van 4,2%. Deze voorsprong lijkt echter snel te worden ingehaald, gezien de snelle stijging van de drukte vorig jaar, waarschijnlijk door beter weer. Vooral grote en middelgrote steden profiteren van deze toename, terwijl kleinere steden met een relatief groter dagelijks aanbod minder groei zien. Ondanks de aanhoudende regen lijkt het winkelvolume hoog te blijven, wat gunstig kan zijn voor de omzet van winkeliers door recente prijsverhogingen. 

We voorspellen wel dat de drukte in de winkelstraten de komende maanden zal afnemen, vooral na het drukke tweede kwartaal van vorig jaar. Het is daarom van cruciaal belang om deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten te houden. Onze dagelijkse monitoring en wekelijkse updates bieden waardevolle inzichten die u helpen bij het nemen van weloverwogen beslissingen voor uw bedrijf. 

Abonneren op onze licenties biedt u niet alleen toegang tot actuele informatie over winkelstraatdrukte, maar ook tot diepgaande analyses en prognoses die u helpen om trends te begrijpen en te anticiperen op veranderingen in de markt. Of u nu een winkelier bent die zijn voorraad wil optimaliseren, een vastgoedontwikkelaar die de leefbaarheid van een gebied wil verbeteren, of een beleidsmaker die streeft naar een duurzamere stedelijke omgeving, onze gegevens en inzichten kunnen u ondersteunen bij het bereiken van uw doelen. 

 We houden het voor u dagelijks in de gaten en mocht u wekelijks willen worden geïnformeerd op de maandag voor 09.00 uur, abonneer u dan op een van onze licenties. 

Hoe werkt het?

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Bekijk ook
In 2024 zagen we opnieuw een toename in fysiek winkelen tijdens de week van Black Friday. Onze ho...
Uit een recent onderzoek van RMC naar de bezoekersaantallen tijdens koopavonden in 14 Nederlandse...
Toenemende drukte in winkelstraten op zondag en weekenden In het derde kwartaal van dit jaar is d...

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische zaken

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    info@rmc.nl

    Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
    STAY SMART IN RETAIL:
    Contact

    Bureau RMC
    Marnixkade 109F
    1015 ZL Amsterdam

    +31 (0)20 6535588
    info@rmc.nl


    Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency