StrandMonitor Nederland

Wanneer het kwik in de thermometer stijgt, trekt de Nederlandse bevolking massaal naar de kust. Maar ook marketingcampagnes, een eerste plaats in de schoonste-strand-verkiezing en de opkomst van Pokémon Go zijn een greep uit de vele factoren die de bezoekersdrukte op de stranden de afgelopen jaren hebben beïnvloed.

Maar hoe voorkom je dan dat badgasten struinen naar een parkeerplaats of lang moeten wachten op hun hapje of drankje bij de strandpaviljoens? Door de bezoekersdrukte, verblijfsduur en bezoekfrequentie van het strandbezoek 24/7 te meten, zijn de effecten van acties die stranddrukte stimuleren direct inzichtelijk. Voorspellingen doen over de stranddrukte op basis van de weersvoorspellingen van Gerrit Hiemstra of een eenmalige telling op een zaterdagmiddag in juli zijn niet meer voldoende om het beleid voor de kustregio, de personeelsplanning of de schoonmaakinzet aan op te hangen.

Strandseizoen 2016 in het kort

Nu de voorbereidingen voor dit jaar in volle gang zijn, willen we u graag kennis laten maken met de eerste StrandMonitor van Nederland. Onze unieke StrandMonitor houdt u wekelijks op de hoogte van de gemiddelde stranddrukte in Nederland. Hierdoor kunt u monitoren hoe druk uw strand is ten opzichte van vorige week, vorig jaar en de rest van Nederland. Zo heeft u altijd inzicht in de effecten van het weer, het weekend of een groot evenement.

Wist u bijvoorbeeld dat in 2016…

  • De drukstbezochte week niet tijdens de zomermaanden plaats vond? De eerste week van mei liet in Nederland gemiddeld de hoogste bezoekpiek zien.
  • Het aantal zonuren een sterker verband met een stijgende bezoekersdrukte liet zien dan de temperatuur?
  • Kijkduin in augustus anderhalf keer drukker was dan de bezoekpiek in mei? Deze maand kwam Pokémon Go op de markt en trokken spelers massaal naar de Pokémon hoofdstad van Nederland.
  • De bezoekersdrukte al 24/7 gemeten werd in Scheveningen, Kijkduin, Katwijk aan Zee, Egmond aan Zee, Noordwijk en op de Wassenaarse Slag?

Probeer het uit! Klik hier en vraag vrijblijvend een demo van de Nederlandse StrandMonitor aan.

Hoe werkt het?

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Bekijk ook
In 2024 zagen we opnieuw een toename in fysiek winkelen tijdens de week van Black Friday. Onze ho...
Uit een recent onderzoek van RMC naar de bezoekersaantallen tijdens koopavonden in 14 Nederlandse...
Toenemende drukte in winkelstraten op zondag en weekenden In het derde kwartaal van dit jaar is d...

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische zaken

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    info@rmc.nl

    Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
    STAY SMART IN RETAIL:
    Contact

    Bureau RMC
    Marnixkade 109F
    1015 ZL Amsterdam

    +31 (0)20 6535588
    info@rmc.nl


    Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency