StrandMonitor Nederland

Wanneer het kwik in de thermometer stijgt, trekt de Nederlandse bevolking massaal naar de kust. Maar ook marketingcampagnes, een eerste plaats in de schoonste-strand-verkiezing en de opkomst van Pokémon Go zijn een greep uit de vele factoren die de bezoekersdrukte op de stranden de afgelopen jaren hebben beïnvloed.

Maar hoe voorkom je dan dat badgasten struinen naar een parkeerplaats of lang moeten wachten op hun hapje of drankje bij de strandpaviljoens? Door de bezoekersdrukte, verblijfsduur en bezoekfrequentie van het strandbezoek 24/7 te meten, zijn de effecten van acties die stranddrukte stimuleren direct inzichtelijk. Voorspellingen doen over de stranddrukte op basis van de weersvoorspellingen van Gerrit Hiemstra of een eenmalige telling op een zaterdagmiddag in juli zijn niet meer voldoende om het beleid voor de kustregio, de personeelsplanning of de schoonmaakinzet aan op te hangen.

Strandseizoen 2016 in het kort

Nu de voorbereidingen voor dit jaar in volle gang zijn, willen we u graag kennis laten maken met de eerste StrandMonitor van Nederland. Onze unieke StrandMonitor houdt u wekelijks op de hoogte van de gemiddelde stranddrukte in Nederland. Hierdoor kunt u monitoren hoe druk uw strand is ten opzichte van vorige week, vorig jaar en de rest van Nederland. Zo heeft u altijd inzicht in de effecten van het weer, het weekend of een groot evenement.

Wist u bijvoorbeeld dat in 2016…

  • De drukstbezochte week niet tijdens de zomermaanden plaats vond? De eerste week van mei liet in Nederland gemiddeld de hoogste bezoekpiek zien.
  • Het aantal zonuren een sterker verband met een stijgende bezoekersdrukte liet zien dan de temperatuur?
  • Kijkduin in augustus anderhalf keer drukker was dan de bezoekpiek in mei? Deze maand kwam Pokémon Go op de markt en trokken spelers massaal naar de Pokémon hoofdstad van Nederland.
  • De bezoekersdrukte al 24/7 gemeten werd in Scheveningen, Kijkduin, Katwijk aan Zee, Egmond aan Zee, Noordwijk en op de Wassenaarse Slag?

Probeer het uit! Klik hier en vraag vrijblijvend een demo van de Nederlandse StrandMonitor aan.

Deel dit artikel:
Hoe werkt het?

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Bekijk ook
Het eerste kwartaal van 2025 heeft positieve cijfers opgeleverd voor de Nederlandse winkelstraten…
Als de werkdag erop zit, gaat Nederland op huis aan om aan tafel te eten. Op donderdag is er daarna…
Afgelopen week vond bij ons op kantoor aan de Marnixkade het RMC Retail Insights Ontbijt plaats. Ee…

Wat zeggen anderen?

Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.

Alexander de Rover

Marketing- communicatiemedewerker, Haarlem Marketing

De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.

Jorge van Vliet

Commercieelmanager Haagse Markten, Gemeente Den Haag

De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.

Jan Siep van den Bos

Binnenstadsmanager Sneek, Vereniging Ondernemend Sneek

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

    Wat zeggen anderen?

    Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.

    Alexander de Rover

    Marketing- communicatiemedewerker, Haarlem Marketing

    De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.

    Jorge van Vliet

    Commercieelmanager Haagse Markten, Gemeente Den Haag

    De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.

    Jan Siep van den Bos

    Binnenstadsmanager Sneek, Vereniging Ondernemend Sneek

    RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

    Jan Zwang

    Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

      info@rmc.nl

      Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
      STAY SMART IN RETAIL:
      Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
      Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
      Contact

      RMC
      Marnixkade 109F
      1015 ZL Amsterdam

      +31 (0)20 6535588
      info@rmc.nl


      Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency