Wie zijn de bezoekers van uw winkelgebied?

Legenda shopperprofielen

Met trots introduceren wij onze nieuwste product: Bezoekersprofielen in geheel Nederland. Het gebruik van de bezoekers- en shoppersprofielen geeft inzicht in het winkelgedrag en de achterliggende motivaties van relevante bezoekersgroepen. Op deze manier kunt u gerichter inspelen op uw doelgroep. De eerste rapporten zijn succesvol geleverd aan onze klanten en we leggen graag uit wat deze licentie biedt en wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen.

Waar komen de bezoekers vandaan?
Elke maand voorziet RMC ondernemersverenigingen, gemeentes en winkelcentra van gedetailleerde rapportages. Hierin analyseren we de drukte van de afgelopen maand en herkomst van bezoekers. Zo leveren wij informatie over de verzorgingsgebieden waaruit de meeste bezoekers en shoppers komen en wat hun loopstromen in het winkelgebied of centrum zijn.

Wie zijn de bezoekers?
Dankzij onze samenwerking met Motivaction kunnen we niet alleen vertellen waar de bezoeker vandaan komt, maar ook dieper ingaan op wie deze bezoekers zijn. Met behulp van het Mentality-model van Motivaction identificeren we de meest voorkomende bezoekersprofielen. Onze rapporten beantwoorden vragen zoals: wat vinden deze bezoekers en shoppers belangrijk? Hoe gaan ze over tot aankoop? Hoe kunt u ze het beste bereiken? Welke evenementen en welke beïnvloedingstijlen passen bij ze?  Deze inzichten in gedrag en achterliggende motivaties helpen u gerichter in te spelen op uw doelgroep en maken het verschil!

Onze licenties
RMC biedt twee soorten licenties aan: Light en Premium. Bij de Light versie ontvangt u een one-pager met een kort overzicht van de meest voorkomende bezoekersprofielen op 1 A4. Hierin wordt het waardenprofiel van de bezoeker beschreven, evenals hun favoriete merken en hun voorkeuren voor product, plaats, prijs en promotie. De premium licentie biedt een diepgaander rapport van tien pagina's per bezoekersprofiel. Een recent voorbeeld is de rapportage die wij hebben samengesteld voor BIZ Binnenstad Haarlem. Bekijk hun uitgebreide rapportage via deze link

Meer Inzicht in Uw Bezoekers?
Bent u geïnspireerd geraakt en wilt u meer inzicht krijgen in de bezoekersprofielen van uw plaats? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie. Wij helpen u graag verder!

Deel dit artikel:
Hoe werkt het?

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Bekijk ook
Het eerste kwartaal van 2025 heeft positieve cijfers opgeleverd voor de Nederlandse winkelstraten…
Als de werkdag erop zit, gaat Nederland op huis aan om aan tafel te eten. Op donderdag is er daarna…
Afgelopen week vond bij ons op kantoor aan de Marnixkade het RMC Retail Insights Ontbijt plaats. Ee…

Wat zeggen anderen?

Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.

Alexander de Rover

Marketing- communicatiemedewerker, Haarlem Marketing

De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.

Jorge van Vliet

Commercieelmanager Haagse Markten, Gemeente Den Haag

De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.

Jan Siep van den Bos

Binnenstadsmanager Sneek, Vereniging Ondernemend Sneek

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

    Wat zeggen anderen?

    Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.

    Alexander de Rover

    Marketing- communicatiemedewerker, Haarlem Marketing

    De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.

    Jorge van Vliet

    Commercieelmanager Haagse Markten, Gemeente Den Haag

    De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.

    Jan Siep van den Bos

    Binnenstadsmanager Sneek, Vereniging Ondernemend Sneek

    RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

    Jan Zwang

    Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

      info@rmc.nl

      Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
      STAY SMART IN RETAIL:
      Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
      Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
      Contact

      RMC
      Marnixkade 109F
      1015 ZL Amsterdam

      +31 (0)20 6535588
      info@rmc.nl


      Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency