RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Rustig begin van het nieuwe jaar
Dat de eerste maanden van het nieuwe jaar rustig zijn, is geen verrassing. De Nederlandse consument heeft een drukke decembermaand achter de rug waarin veel wordt uitgegeven aan cadeaus, kleding en eten. Het is echter wel opvallend dat week 6 en 7 zoveel rustiger dan een jaar geleden zijn. Het slechte weer is uiteraard de belangrijkste verklaring voor de forse afname. Slecht weer in combinatie met rustige winkelstraten hebben we wel vaker, maar nog niet eerder zagen we dat het weer zo’n grote invloed had op de winkeldrukte in een gehele week.
Stormen hebben sterke invloed
Na storm Ciara in het weekend van week 6 en de eerste dagen van week 7 trok afgelopen weekend storm Dennis over ons land. Het lijkt er op dat dit onstuimige weer shoppers heeft weerhouden om een uitstapje te maken naar de stad. Vorig jaar was het aanzienlijk beter weer, er viel minder regen en we hadden meer zonuren. Vooral afgelopen zondag was fors minder druk in vergelijking met vorig jaar, maar liefst 35% minder passanten bezochten de Nederlandse winkelstraten. Winkeliers hebben dit ongetwijfeld gemerkt in hun tegenvallende bezoekersaantallen. Hopelijk hebben zij die mensen die wel op pad waren, goed kunnen bedienen en meer kunnen verkopen dan gemiddeld.
Uitgesteld winkelen?
Storm Dennis heeft nog maar net ons land verlaten nu de volgende storm, Ellen, haar opwachting maakt. Wat gaat deze week ons brengen? Worden de uitgestelde bezoeken aan de stad nog gecompenseerd? Normaal gesproken compenseren we uitgestelde intenties binnen een week. In het noorden van het land is inmiddels de krokusvakantie van start gegaan. Uitgestelde bezoeken van het weekend zouden dus gemakkelijker later ingehaald kunnen worden.
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws? Schrijf u dan hier in voor onze nieuwsbrief!
LAATSTE NIEUWS
Wie zijn de bezoekers van uw winkelgebied?
Zomerse drukte: de Strand Index van RMC
Stad in de spotlight: Utrecht
Zaterdag belangrijker als winkeldag
Winkelstraten drukker in voorjaar, maar vanaf april minder druk
Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.
De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.
De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency