Winkelweer natter en warmer

In 2023 werden we geconfronteerd met uitzonderlijke weersextremen in Nederland: het was het warmste en natste jaar ooit gemeten. Dit zorgde voor een periode van uitdagingen en aanpassingen, zowel voor de natuur als voor de menselijke infrastructuur. 2024 begon op een vergelijkbare noot, met februari als een opvallend voorbeeld. Naast het breken van warmterecords, werd de maand ook gekenmerkt door een overvloed aan regenval. Deze buitengewone weersomstandigheden vroegen veel van het aanpassingsvermogen van de consument. 
 
grafiek1 Winkelweer natter en warmer
 
(Bron: NOS)
Ondanks de weersomstandigheden van de afgelopen maanden, lijkt de aantrekkingskracht van fysieke winkels onaangetast, zoals in de grafiek hieronder te zien is. Consumenten blijven standvastig in hun winkelgewoonten, wat suggereert dat ze zich hebben aangepast aan de weersomstandigheden. Dit onderstreept niet alleen hun veerkracht, maar benadrukt ook het belang van voortdurende aanpassingen in onze winkelstraten en retailstrategieën om de consument te kunnen blijven trekken.
 
grafiek2 Winkelweer natter en warmer
 
RMC biedt real-time inzicht in consumentengedrag en de effecten van het weer op winkelgebieden, elke dag opnieuw. We zijn toegewijd aan het leveren van actuele analyses en kijken ernaar uit om samen te werken aan oplossingen die ons helpen om te gaan met de uitdagingen van de moderne wereld. 
Hoe werkt het?

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Bekijk ook
In 2024 zagen we opnieuw een toename in fysiek winkelen tijdens de week van Black Friday. Onze ho...
Uit een recent onderzoek van RMC naar de bezoekersaantallen tijdens koopavonden in 14 Nederlandse...
Toenemende drukte in winkelstraten op zondag en weekenden In het derde kwartaal van dit jaar is d...

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische zaken

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    info@rmc.nl

    Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
    STAY SMART IN RETAIL:
    Contact

    Bureau RMC
    Marnixkade 109F
    1015 ZL Amsterdam

    +31 (0)20 6535588
    info@rmc.nl


    Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency