Wie zijn de bezoekers van uw winkelgebied?

Legenda shopperprofielen

Met trots introduceren wij onze nieuwste product: Bezoekersprofielen in geheel Nederland. Het gebruik van de bezoekers- en shoppersprofielen geeft inzicht in het winkelgedrag en de achterliggende motivaties van relevante bezoekersgroepen. Op deze manier kunt u gerichter inspelen op uw doelgroep. De eerste rapporten zijn succesvol geleverd aan onze klanten en we leggen graag uit wat deze licentie biedt en wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen.

Waar komen de bezoekers vandaan?
Elke maand voorziet RMC ondernemersverenigingen, gemeentes en winkelcentra van gedetailleerde rapportages. Hierin analyseren we de drukte van de afgelopen maand en herkomst van bezoekers. Zo leveren wij informatie over de verzorgingsgebieden waaruit de meeste bezoekers en shoppers komen en wat hun loopstromen in het winkelgebied of centrum zijn.

Wie zijn de bezoekers?
Dankzij onze samenwerking met Motivaction kunnen we niet alleen vertellen waar de bezoeker vandaan komt, maar ook dieper ingaan op wie deze bezoekers zijn. Met behulp van het Mentality-model van Motivaction identificeren we de meest voorkomende bezoekersprofielen. Onze rapporten beantwoorden vragen zoals: wat vinden deze bezoekers en shoppers belangrijk? Hoe gaan ze over tot aankoop? Hoe kunt u ze het beste bereiken? Welke evenementen en welke beïnvloedingstijlen passen bij ze?  Deze inzichten in gedrag en achterliggende motivaties helpen u gerichter in te spelen op uw doelgroep en maken het verschil!

Onze licenties
RMC biedt twee soorten licenties aan: Light en Premium. Bij de Light versie ontvangt u een one-pager met een kort overzicht van de meest voorkomende bezoekersprofielen op 1 A4. Hierin wordt het waardenprofiel van de bezoeker beschreven, evenals hun favoriete merken en hun voorkeuren voor product, plaats, prijs en promotie. De premium licentie biedt een diepgaander rapport van tien pagina's per bezoekersprofiel. Een recent voorbeeld is de rapportage die wij hebben samengesteld voor BIZ Binnenstad Haarlem. Bekijk hun uitgebreide rapportage via deze link

Meer Inzicht in Uw Bezoekers?
Bent u geïnspireerd geraakt en wilt u meer inzicht krijgen in de bezoekersprofielen van uw plaats? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie. Wij helpen u graag verder!

Hoe werkt het?

Al meer dan 30 jaar verhogen wij het rendement van onze klanten met op maat gemaakte oplossingen.


Realtime inzichten

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Jouw vraag

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Kennis maken

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Snelheid en Flexibiliteit

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.


Strategische voordelen

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen Vestigingsplaatsonderzoek.

Bekijk ook
In 2024 zagen we opnieuw een toename in fysiek winkelen tijdens de week van Black Friday. Onze ho...
Uit een recent onderzoek van RMC naar de bezoekersaantallen tijdens koopavonden in 14 Nederlandse...
Toenemende drukte in winkelstraten op zondag en weekenden In het derde kwartaal van dit jaar is d...

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

Wat zeggen anderen?

Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

Gerard van As

Wethouder Economische zaken

RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

Jan Zwang

Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

Sandra de Boer

Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    info@rmc.nl

    Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
    STAY SMART IN RETAIL:
    Contact

    Bureau RMC
    Marnixkade 109F
    1015 ZL Amsterdam

    +31 (0)20 6535588
    info@rmc.nl


    Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency