Huib Lubbers

Directie

Met mijn verleden in retail en mijn heden in data en technologie is de consument en zijn winkelgedrag de rode draad door mijn loopbaan. Het winkelgedrag van de fysieke shopper verandert snel en ik zie het als mijn uitdaging dit shoppergedrag voor onze klanten real time in beeld te brengen. De volgende stap is om met actueel shopperdata, het gedrag van de toekomst te gaan voorspellen. Werk aan de winkel dus!

Ik probeer voor mijn klanten een bron van feitelijk retailnieuws te zijn en wordt geïnspireerd door nieuwe opdrachten waarbij het shopgedrag centraal staat. Retail, technologie en data verbinden tot simpele oplossingen in factsheets, rapporten of apps, dat is wat mij drijft.
Daarnaast heb ik veel ervaring met veranderprocessen in complexe situaties met diverse belanghebbenden. Daardoor vervul ik bij meerdere klanten intern de rol van retail- en klantgeweten om verschillende veranderingsprocessen te begeleiden. Met mijn ondernemers- en retailachtergrond breng ik verschillende stakeholders bij elkaar en ga ik op zoek waar stakeholders elkaar kunnen versterken door de consument centraal te stellen. Binnen het huis van Motivaction zal RMC zijn smart retailing positionering verder kunnen uitbreiden.

Maak een afspraak

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Relevante cases:

Stromma, aanbieder van rondvaarten in Amsterdam, wil de vraag naar boten beter voorspellen en inspelen op de drukte. Met realtime passantendata van RMC kunnen ze hun prijzen aanpassen en efficiënter werken, waardoor boten optimaal bezet zijn.

KPN introduceerde haar nieuwe merkbeleving: het netwerk van Nederland. In tijden van individualisering en polarisering, is er behoefte aan een positieve kijk op de verbindende kracht van technologie. 

Zitten mijn winkels nog wel op de juiste locatie of twijfelt u van welke winkels u het huurcontract moet verlengen? Is er nog ruimte voor nieuwe winkels en in welke steden is dat dan? Het zijn vragen die bij steeds meer retailers leven. Zo ook bij State of Art. State of Art heeft RMC gevraagd  te komen met een passende locatiestrategie voor de fysieke winkels.

Economie071, een samenwerking van zes gemeenten (Leiden, Leiderdorp, Zoeterwoude, Voorschoten, Oegstgeest en Katwijk), koepels van ondernemers-verenigingen en de onderwijs- en onderzoeksinstellingen, heeft RMC gevraagd om een regionale retailvisie voor de Leidse regio op te stellen.

In Alkmaar zijn de afgelopen jaren in opdracht van de gemeente CityTraffic-sensoren geplaatst. Niet alleen in de binnenstad, maar ook in de boodschappenwinkelcentra in de wijken.

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen

Rendementstijging 20%

Betere prestaties van verschillende winkels

In Sneek vindt begin augustus ieder jaar de Sneekweek plaats. Naast de dagelijkse zeilwedstrijden worden er veel feestelijke activiteiten georganiseerd in het centrum van Sneek. In de meeste binnensteden groeit het aantal evenementen om meer levendigheid te creëren.

Winkelcentrum De Kopermolen in de Merenwijk in Leiden is een boodschappenwinkelcentrum met grote potentie, zo bleek uit de regionale Retailvisie. Dit komt met name door het grote, afgebakende verzorgingsgebied en de beperkte concurrentie.

    Wat zeggen anderen?

    Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.

    Alexander de Rover

    Marketing- communicatiemedewerker, Haarlem Marketing

    De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.

    Jorge van Vliet

    Commercieelmanager Haagse Markten, Gemeente Den Haag

    De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.

    Jan Siep van den Bos

    Binnenstadsmanager Sneek, Vereniging Ondernemend Sneek

    RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

    Jan Zwang

    Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

      Wat zeggen anderen?

      Wij maken met veel tevredenheid gebruik van de diensten en rapporten van het RMC om inzicht te krijgen in de drukte en bezoekersstromen in Haarlem Centrum. Met deze waardevolle informatie kunnen we onze campagnes op het juiste moment en op de juiste manier inzetten. Hierdoor profiteren niet alleen wij, maar alle sectoren in de stad, van een betere spreiding en effectievere marketing.

      Alexander de Rover

      Marketing- communicatiemedewerker, Haarlem Marketing

      De keuze voor RMC was voor ons een logische omdat dit het beste aansloot bij onze wensen en het budget welke beschikbaar was hiervoor. Wij zijn dan ook zeker tevreden met de samenwerking tot nu toe en willen in de toekomst nog meer halen uit de rapportages. De maandelijkse rapportages helpen ons om te zien waar onze bezoekers vandaan komen, waardoor we gerichter kunnen promoten in omliggende wijken. Met de bezoekersprofielen kunnen we nog gerichter aan de slag met onze marketing.

      Jorge van Vliet

      Commercieelmanager Haagse Markten, Gemeente Den Haag

      De rapportages RMC geeft ons directe informatie over de correlatie tussen activiteiten in de binnenstad en het aantal passanten dat dit extra opgeleverd heeft. Daarnaast geeft het onze ondernemers betrouwbaar inzicht in het consumentengedrag m.b.t. waar, wanneer en hoelang de bezoekers verblijven. Als je het verschil wilt maken, is deze informatie cruciaal.

      Jan Siep van den Bos

      Binnenstadsmanager Sneek, Vereniging Ondernemend Sneek

      RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

      Jan Zwang

      Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

        info@rmc.nl

        Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
        STAY SMART IN RETAIL:
        Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
        Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
        Contact

        RMC
        Marnixkade 109F
        1015 ZL Amsterdam

        +31 (0)20 6535588
        info@rmc.nl


        Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency