Ilse Boon

Operations manager

Met een Master in Consumer Marketing en een passie voor de psychologie achter consumentengedrag, ben ik altijd nieuwsgierig naar wat er in het hoofd van de consument omgaat. Wat beweegt hen, waarom maken ze bepaalde keuzes, en wat vinden ze écht belangrijk?

Mijn specialisatie in retail marketing en strategie versterkt mijn expertise binnen de retailsector. Bij RMC combineer ik mijn kennis en inzichten met data-analyse, zodat ik waardevolle inzichten kan bieden aan steden en ondernemers die het consumentengedrag beter willen begrijpen en benutten. Binnen RMC ben ik verantwoordelijk voor de operationele zaken en fungeer ik als aanspreekpunt voor onze klanten. Daarnaast vervul ik een consultantrol. In samenwerking met Motivaction werk ik aan de bezoekersprofielen-rapportage, waarmee we inzicht geven in wie de bezoekers zijn in de binnenstad. Door gedetailleerde data te combineren met consumenteninzicht, helpen we steden en ondernemers beter te begrijpen wie hun publiek is en hoe ze hierop kunnen inspelen.

Maak een afspraak

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Relevante cases:

KPN introduceerde haar nieuwe merkbeleving: het netwerk van Nederland. In tijden van individualisering en polarisering, is er behoefte aan een positieve kijk op de verbindende kracht van technologie. 

Zitten mijn winkels nog wel op de juiste locatie of twijfelt u van welke winkels u het huurcontract moet verlengen? Is er nog ruimte voor nieuwe winkels en in welke steden is dat dan? Het zijn vragen die bij steeds meer retailers leven. Zo ook bij State of Art. State of Art heeft RMC gevraagd  te komen met een passende locatiestrategie voor de fysieke winkels.

Economie071, een samenwerking van zes gemeenten (Leiden, Leiderdorp, Zoeterwoude, Voorschoten, Oegstgeest en Katwijk), koepels van ondernemers-verenigingen en de onderwijs- en onderzoeksinstellingen, heeft RMC gevraagd om een regionale retailvisie voor de Leidse regio op te stellen.

In Alkmaar zijn de afgelopen jaren in opdracht van de gemeente CityTraffic-sensoren geplaatst. Niet alleen in de binnenstad, maar ook in de boodschappenwinkelcentra in de wijken.

Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen

Rendementstijging 20%

Betere prestaties van verschillende winkels

In Sneek vindt begin augustus ieder jaar de Sneekweek plaats. Naast de dagelijkse zeilwedstrijden worden er veel feestelijke activiteiten georganiseerd in het centrum van Sneek. In de meeste binnensteden groeit het aantal evenementen om meer levendigheid te creëren.

Winkelcentrum De Kopermolen in de Merenwijk in Leiden is een boodschappenwinkelcentrum met grote potentie, zo bleek uit de regionale Retailvisie. Dit komt met name door het grote, afgebakende verzorgingsgebied en de beperkte concurrentie.

RMC is gevraagd om onderzoek te doen naar het functioneren van het netwerk van ANWB-winkels. Het doel is om nieuwe inzichten en verbanden te vinden, waarna er goede vestigingskeuzes gemaakt kunnen worden. We kozen voor een data-gedreven aanpak waarmee het onderbuikgevoel even opzij werd geschoven.

    Wat zeggen anderen?

    Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

    Gerard van As

    Wethouder Economische Zaken van Gemeente Alphen aan den Rijn

    RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

    Jan Zwang

    Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

    De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

    Sandra de Boer

    Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

    Wat zeggen anderen?

    Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.

    Gerard van As

    Wethouder Economische zaken

    RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.

    Jan Zwang

    Head of Market Insights, Vodafone Libertel B.V.

    De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.

    Sandra de Boer

    Strategisch Adviseur Economische Zaken van de Gemeente Alkmaar

      info@rmc.nl

      Toonaangevend in realtime retaildata-analyse en klantgedrag voor optimale winkelbeleving.
      STAY SMART IN RETAIL:
      Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
      Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
      Contact

      RMC
      Marnixkade 109F
      1015 ZL Amsterdam

      +31 (0)20 6535588
      info@rmc.nl


      Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency