RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Ik ben al vanaf mijn studie gefascineerd door de drijfveren achter menselijk gedrag. Door meer kennis te hebben van de motivaties en beweegredenen van zowel consumenten als burgers kan ik met Motivaction organisaties en bedrijven beter laten functioneren. En dat allemaal op basis van betrouwbare en degelijke onderzoeksresultaten.
Na mijn studie Arbeids & Organisatie psychologie aan de UvA heb ik nu ruim 30 jaar onderzoekervaring opgedaan bij zowel Motivaction als zusterbedrijf Glocalities. Als rode draad zie ik het daadwerkelijk willen begrijpen waarom “mensen de dingen doen die ze doen”. Die tomeloze nieuwsgierigheid maakt dat ik iedere dag met veel plezier met fijne collega’s aan mooie vraagstukken van opdrachtgevers werk.
Pieter Paul Verheggen is één van de winnaars van de Insight250-award 2023. Een prijs die pioniers, leiders en vernieuwers op het gebied van marktonderzoek, data-gedreven marketing en inzichten viert. Elk jaar erkent Insight250 de bijdragen van deze uitzonderlijke individuen en organisaties die aanzienlijke invloed hebben gehad in hun vakgebied.
KPN introduceerde haar nieuwe merkbeleving: het netwerk van Nederland. In tijden van individualisering en polarisering, is er behoefte aan een positieve kijk op de verbindende kracht van technologie.
Zitten mijn winkels nog wel op de juiste locatie of twijfelt u van welke winkels u het huurcontract moet verlengen? Is er nog ruimte voor nieuwe winkels en in welke steden is dat dan? Het zijn vragen die bij steeds meer retailers leven. Zo ook bij State of Art. State of Art heeft RMC gevraagd te komen met een passende locatiestrategie voor de fysieke winkels.
Economie071, een samenwerking van zes gemeenten (Leiden, Leiderdorp, Zoeterwoude, Voorschoten, Oegstgeest en Katwijk), koepels van ondernemers-verenigingen en de onderwijs- en onderzoeksinstellingen, heeft RMC gevraagd om een regionale retailvisie voor de Leidse regio op te stellen.
In Alkmaar zijn de afgelopen jaren in opdracht van de gemeente CityTraffic-sensoren geplaatst. Niet alleen in de binnenstad, maar ook in de boodschappenwinkelcentra in de wijken.
Vestigingsplaatsonderzoek om potentie nieuwe locaties Street Jump te bepalen
Rendementstijging 20%
Betere prestaties van verschillende winkels
In Sneek vindt begin augustus ieder jaar de Sneekweek plaats. Naast de dagelijkse zeilwedstrijden worden er veel feestelijke activiteiten georganiseerd in het centrum van Sneek. In de meeste binnensteden groeit het aantal evenementen om meer levendigheid te creëren.
Winkelcentrum De Kopermolen in de Merenwijk in Leiden is een boodschappenwinkelcentrum met grote potentie, zo bleek uit de regionale Retailvisie. Dit komt met name door het grote, afgebakende verzorgingsgebied en de beperkte concurrentie.
RMC is gevraagd om onderzoek te doen naar het functioneren van het netwerk van ANWB-winkels. Het doel is om nieuwe inzichten en verbanden te vinden, waarna er goede vestigingskeuzes gemaakt kunnen worden. We kozen voor een data-gedreven aanpak waarmee het onderbuikgevoel even opzij werd geschoven.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
Als wethouder laat ik me graag bijstaan door ter zake kundige mensen. Op retailgebied doet Bureau RMC dat, o.a. bij het ontwikkelen van de detailhandelnota. RMC schetste een realistisch beeld. Ook de manier waarop zij een informatie-avond voor alle retailers in Alphen heeft geleid, sprak mij zeer aan.
RMC helpt ons al jaren om een vinger aan de pols te houden van winkelend Nederland. Haar gegevens en rapporten sluiten naadloos aan op onze wensen als data driven company.
De samenwerking met Bureau RMC is plezierig, constructief en oplossingsgericht.
RMC
Marnixkade 109F
1015 ZL Amsterdam
Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency
RMC is onderdeel van MotivactionPowered by © Totoweb and Gonta Creative Agency